2024. január 10., szerda

Vegán babkrém

Szögezzünk le valamit az elején. Az, hogy valami vegán, távolról sem, messziről sem jelenti azt, hogy ne lenne nyálcsorgatóan finom. Remélem, hogy a blogom követői között kevesen vannak, akik úgy gondolják, hogy a vegán, az csak íztelen izé lehet, de ha akadna ilyen akár csak egy is, jelentkezzen privátban, kettő perc alatt meggyőzöm az ellenkezőjéről.


Ez a babkrém is csodás, egyszerű, és bárkinek tudom ajánlani reggelire, vacsorára, buliba, de ha hígabbra készíti az ember, akár salátaöntetnek is el tudom képzelni.

Hozzávalók:
1 doboz cannellini bab konzerv
2 gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál tahini (szezámpaszta)
1 evőkanál citromlé
1 teáskanál fehér miso paszta (elhagyható, de jót tesz neki)
2 evőkanál sörélesztő pehely (ez is elhagyható, de szerintem kell az ízének)
bors
só módjával, főleg ha használsz miso pasztát, ami nagyon sós
olívaolaj (én nem használtam)

Elkészítés:
A babkonzervet leszűrtem, a levét félretettem, mert tudtam, hogy olívaolaj híján szükségem lesz rá a krém higításánál. Beleraktam a késes aprítóba a fokhagymával, tahinivel, misóval és sörélesztővel együtt. Krémesre dolgoztattam a géppel, borsoztam, a bab levével kellemes állagúra higítottam, és kész, passz. Nem volt vele 3 percnél több munka.
Műanyag dobozban várja, hogy elpusztítsuk pillanatok alatt teljes kiőrlésű kenyéren, salátán.

Én tényleg nem akarok senkit győzködni, de ez a krém olcsó is, finom is, és simán beilleszthető normál étrendbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése