2023. január 28., szombat

Mindenmentes keksz

Mártogatókhoz a legideálisabb szerintem, de önmagában ropogtatni is kitűnő. Mint máskor is, most is a különböző ételintoleranciákkal élő unokahúgaimmal való találkozás alkalmából keresgéltem a receptek között, mit vihetnék a vendégségbe a hummusz mellé, amikor is rátaláltam a Bulkshop weboldalán erre a receptre. Bár lettem volna kicsit bátrabb, és csináltam volna dupla adagot! De hát először ki kellett próbálni, mit tud ez az ételleírás. Minden várakozásomat felülmúlta.

Ami fontos: vékonyra kell nyújtani, akkor lesz ízében, állagában is tökéletes.

Hozzávalók:

-2,5 dl liszt (gluténmentes verzióban barna rizsliszt, zabpehelyliszt, mandulaliszt, kókuszliszt, vagy utóbbi kettő keveréke, én most zabpehelylisztből készítettem, és volt még egy maréknyi mandulalisztem, azt kevertem össze)
-3 evőkanál chiamag
annyi növényi tej (nálam zabtej), amennyi a chiát ellepi, kb. fél dl
-1 evőkanál olaj
-1 evőkanál lenmagpehely (elhagyható, de szerintem jót tesz neki)
só, bors, fűszerek ízlés szerint, javaslom a borsot, szerecsendiót, köményt, én most egy kevés garam masalát is tettem bele a bors és a szerecsendió mellé
-1 szűk csészényi reszelt zöldség, én most egy paszternákot aprítottam össze, de használhatsz zellert, káposztát, répát, céklát is

Elkészítés:

A chiamagot beáztatjuk a növényi tejbe, félretesszük.
A lisztbe belekeverjük a reszelt zöldséget (legyen nagyon apró a végeredmény), hozzáadjuk az olajat, sót, fűszereket, lenmagot, végül beledolgozzuk a bezselésedett chiamagot is. Kézzel alaposan eldolgozzuk, ha nehézségeink lennének közben, adhatunk egy-egy kanál vizet a matériához, hogy összeálljon. Gombócot formálunk belőle, és (rizs)liszttel megszórt nyújtódeszkán vékonyra nyújtjuk a tésztát. Ekkor derelyevágóval felvagdossuk a tésztát, tetszőleges méretű darabokra, majd sütőpapírral bélelt tepsibe átemeljük őket. Nyújthatod a sütőpapíron is, azon el is lehet vágni, és ha megsült, a kihűlt kekszeket kézzel széttördelni. Nekem az egyesével rakosgatós módszer bejött.
180 fokos sütőben 20 percig sütjük.
Legyen picit barna a kekszek széle, hogy jó ropogós legyen, úgy a legfinomabb.
Az eltarthatóságáról nem tudok beszámolni, majd a második adag után. Ez a második adag teljes kiőrlésű búzalisztből fog készülni. Ha lenne itthon sörélesztő pelyhem, azt is tennék bele, hogy kicsit sajtos ízt kapjon tőle a keksz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése