2023. november 17., péntek

Mézzel, szójaszósszal sült téli zöldségek

Köretnek isteni, de megmondom őszintén, én simán eszem mindenféle faxni nélkül, magában is. Most tálaláskor véletlenül kezembe akadt a múlt héten vásárolt házi joghurt, ami jó sűrű, nem túl savanyú, egy pici sóval, borssal elkevertem, azzal ettem a zöldségeket.


Igazából bármiből csinálhatod, ami van otthon, tegnap kaptam a termelői piacon paszternákot, színes répát, fehér és lila édesburgonyát, hát rögtön tudtam, mi lesz belőle...

Hozzávalók most éppen:
1-1 sárga és fehér húsú édesburgonya
2 sárgarépa
1-1 lila és világos sárga répa
1 termetes paszternák
6-8 szem kelbimbó
3 gerezd fokhagyma héjában
2 nagyobb ág rozmaring
só, bors
kakukkfű
3 dkg olvasztott vaj
egy locsolásnyi olívaolaj
egy kevés juharszirup
egy evékanál szójaszósz

Elkészítés:

A zöldségeket megtisztítottam, nagyjából egyforma darabokra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsibe terítettem. Ment rá só, bors, kakukkfű, az olvasztott vaj és az olaj, juharszirup (vagy méz, ha az van otthon), alaposan összeforgattam, hogy mindenhol érje a zsiradék, aztán irány a 200 fokos sütő úgy 30 percre.

Tipp: A megsült fokhagymát belekeverheted a joghurtba ízesítésnek, és máris van egy kitűnő ízű mártogatósod.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése