2023. augusztus 23., szerda

Gazpacho, az andalúz zöldségleves

Ne cifrázzuk: a gazpacho maga a nyár. A legnagyobb hőségben szokott előkerülni, ugyanis - egyik - legjobb tulajdonsága az, hogy egyetlen fokkal sem kell megemelnünk a konyhánk hőmérsékletét, hiszen egy botmixer vagy turmixgép elég ahhoz, hogy elkészítsük ezt a csodás turmixot hideg levest. Életmentő lehet forró nyári napokon, amiből mostanában jóval többre kell felkészülnünk, mint az optimális lenne.

Az alapanyagok a lehető legjobb helyről, a lányom kertjéből származnak, tegnap ugyanis villámlátogatást tettünk náluk, így kaptam csodás uborkát, bazsalikomot, a paradicsomot rögtön megettem, ahogy leszedte a tőről, úgyhogy az itthon tespedő darabokból készült, és mivel árválkodott még a hűtőben egy csomag újhagyma, azt is felhasználtam.

Gazpachot sok mindenből készíthetsz, nem akarok csigázni senkit, de holnap egy zöld színűvel jelentkezem.

Hozzávalók 3 adaghoz:

4 közepes, érett paradicsom (lehet több is)
1 termetes salátauborka meghámozva, kimagozva
1 piros kaliforniai paprika, vagy kápia
1 kisebb fej édes vöröshagyma (nekem most volt itthon újhagymám, azt használtam egy csomaggal)
2 gerezd fokhagyma
só, bors
1 evőkanál balzsamecet (nálam most cherry ecet)
2 evőkanál jó minőségű olívaolaj
bazsalikomlevelek

feltétnek egy szelet pirított kovászos kenyér (elhagyható)

Elkészítés:

A hozzávalókat megmossuk, összevágjuk, turmixgépbe tesszük és ízlésünk szerint simára vagy kissé darabosabbra turmixoljuk.

Az összetevők arányán is változtathatunk, van, aki jobban szereti paradicsomosan, én szeretem, ha kicsit több kápia van benne, sőt, egy csipet római köményt sem sajnáltam a levestől, de ezt tényleg a család ízléséhez igazíthatjuk. Az semmiképp se jó, ha nem elég sós a leves, arra figyeljünk.

Legalább két órára tegyük hűtőbe fogyasztás előtt, ha valami nem jó szobahőmérsékletűen, hát a gazpacho biztos nem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése