2023. január 14., szombat

Zöld tészta pórhagymával, brokkolival

Minden évben eljön az idő, amikor ellenállhatatlan vágyat kezdek érezni a zöld, lehetőleg harsogóan zöld ételek iránt. Nem lett ez idén sem máshogy, csak egy kicsit korábban érkezett a kívánalom, hogy valami nagyon-nagyon zöld kerüljön a tányérunkra. A szilveszter előtti nagy zöldségbevásárlásból még maradt egy termetes póréhagymám, amely az erkélyen várakozott jobb sorsára, így azt ma mindkettőnk megelégedésére beteljesítettem.


Hozzávalók 4 személyre:

1 póréhagyma
néhány szál újhagyma
2 nagyobb gerezd fokhagyma
25-30 dkg brokkoli
20 dkg fagyasztott zöldborsó
ha akad, akkor két marék bébispenót, de jó hozzá akár reteklevél is, vagy némi fagyasztott spenótlevél
olívaolaj

bors
5 dkg parmezán
30-40 dkg száraz tészta (penne, spagetti, vagy amilyet szerettek és van is otthon)

Elkészítés:
Két kanálnyi olívaolajon elkezdem párolni a karikára vágott pórét, újhagymát, a brokkoli megtisztított, vékony karikára vágott torzsát, és lapokra szeletelt fokhagymát. (Isteni ám a brokkoli szár, én szeretem nyersen is ropogtatni, nagyon hasonlít a zsenge karalábéhoz, kár lenne kidobni.)

Ne használjunk erős lángot, mert a hagymák hamar megégnek, inkább közepes vagy alacsony tűzön kevergessük őket, míg meg nem puhulnak. Sózzuk, borsozzuk, majd hozzáadjuk a zöldborsót, amivel szintén kevergetjük néhány percig a hozzávalókat. Ha használunk spenótot, az utolsó percekben tegyük az edénybe, mert épp csak össze kell fonnyadnia a friss leveleknek, ha pedig fagyasztottat használunk, a főzés kezdete óta már némileg felengedhetett a mirelit, azt is ráérünk ekkor beletenni az ételbe. Legyen a serpenyőben minden forró. 
Tegyük a hagymás, borsós, spenótos keveréket egy késes betétű aprítóba, vagy fogjunk egy botmixert, és turmixoljuk le a keveréket. Én ezen a ponton adtam az edénybe egy emberes kanál joghurtot, ha lett volna bontva tejszínem, azt használtam volna, de azért a néhány löttyintésnyiért nem akartam felbontani egy dobozzal, így maradt a joghurt, ami teljesen megfelelt ahhoz, hogy a gép könnyebben vigye az anyagokat.
Isteni ízű krémet kanalaztam vissza a serpenyőbe, amit kissé még sóztam, borsoztam, reszeltem bele egy kevés parmezánt, majd félretettem.

Időközben vizet forraltam a pennének, a leírás szerint 11 perc alatt fő al dentére, nekem kellett 13, mire pont jó lett. Az utolsó 4 percben a tészta mellé dobtam a brokkoli rózsákat is, és mikor a tészta megpuhult, leszűrtem. Beleöntöttem a tésztát a zöld szószba, alaposan összekevertem, és tálaltam.

TRÜKK: Két maréknyi panko morzsát (lehet egyszerű zsemlemorzsa is, de ez esetben a panko sokkal jobb) egy kevés olajon megpirítottam, azt szórtam a tészta tetejére, remek kontrasztot alkotott a krémes, lágy tészta a ropogós morzsával.

Ma a piacon vettem egy szép doboznyi zöldborsó csírát, amiért meg vagyok veszve, annyira intenzíven zsenge borsó íze van, hogy hacsak tehetem, veszek a mikrozöldségeket áruló fiatalembertől a Bosnyákon. Ezzel díszítettem a tésztát, ami ha lehetséges, még fokozta az ízélményt a maga intenzív borsó ízével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése