2023. január 31., kedd

Csirke fasírtgolyók kínai szószban

Diéta van, kérem szépen, diéta van, ennek megfelelően a hűtőben csirkehúsok és saláták hevernek, amiket főleg rizzsel fogyasztunk. Hála istennek én igazán kedvelem a csirkemellet, úgyhogy nem okoz problémát az sem, ha több napig kell egymást követően csirkét enni, de azért mégis jobb a változatosság, úgyhogy ma összedobtam egy ilyen egyszerű, de nagyszerű ételt. Air fryeresek előnyben, a többiek süssék a fasírtokat serpenyőben, olajban.


Hozzávalók 5 adaghoz:

50 dkg darált csirkemell (lelőhely: Lidl)
1 tojás
zsemlemorzsa (én most teljes kiőrlésűt használtam, nagyon bevált)
só, bors
1 mokkáskanál fokhagyma granulátum
1 mokkáskanál vöröshagyma por (Ázsia Bt.)
1 evőkanál Worchester szósz
1 teáskanál olaj
1 mokkáskanál cayenne-i bors
1 teáskanál mustár
1 evőkanál szárított petrezselyem

mártás:
1/3 csésze méz
1 teáskanál almaecet
fél teáskanál ketchup
1 teáskanál szezámolaj
1 evőkanál keményítő
fél csésze víz
1 teáskanál só

Elkészítés:

A darált húst összedolgoztam a többi hozzávalóval. Zsemlemorzsából annyit használj, hogy megkösse a massza nedvességét, ne vidd túlzásba a mennyiséget. Mivel tettem a masszába egy kis olajat is, így könnyű volt kis golyókat formálni a masszából, mert nem ragadt túlságosan a kezemhez. Persze a vízzel megnedvesített kéz is jó szolgálatot tehet ebben a vonatkozásban.
A golyókat beleültettem az air fryer olajjal kifújt kosarába (erről ne feledkezz meg, mert utálni fogod, hogy leragadt az aljához a cucc), majd 180 fokon sütöttem, amíg szép színe nem lett, ez olyan 20 perc lehetett. Egyszer megfordítottam a fasírtokat.
Közben elkészítettem a rizst és a szószt. A szósz hozzávalóit összekevertem, beleöntöttem egy wokba és összeforraltam, majd amikor a fasírtok elkészültek, megforgattam őket a mártásban. Tálaláskor szezámmagot szórtam a húsgolyókra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése