2023. január 6., péntek

Krémsajt golyók

Régóta készítek már mindenféle összejövetelekre, bulikra krémsajtos kencét (istenem, valaki találjon már ki erre a kategóriára valami olyan kifejezést, amitől nem bújok ki rögvest a bőrömből, ahogy meghallom! kence, kenőke, és hasonló rettenetek... nincs ennek valami normális neve???), most látom csak, hogy nincs is fent a blogon. Na, akkor üssünk pár legyet egy rendes suhintással, mutatom, mit vittem a barátnőmékhez a szilveszteri buliba.

Hozzávalók:

20 dkg juhtúró
2 doboz tejszínes krémsajt (Lidlös Milbonát használtam)
reszelt sajt

ízesítésnek:
fokhagyma (én fokhagyma granulátumot és konfitált fokhagymát használtam)
vagy apróra vágott lilahagyma
vagy apróra vágott snidling
vagy apróra vágott dió
vagy apróra vágott chili

Elkészítés:

A juhtúrót és a krémsajtot simára kevertem, hozzáadtam a reszelt sajtot, annyit, hogy formálható masszát kapjak. Öt részre osztottam. A kiadagolt porciókhoz hozzákevertem

- a fokhagyma granulátumot és a szétnyomkodott konfitált fokhagymát
- a nagyon apróra vágott lilahagymát (vagy salottát) és egy kevés borsot
- az apróra vágott snidlinget és egy kevés újhagymát
- az apróra vágott diót és egy kevés borsot
- az apróra vágott chilit és egy kevés füstölt paprikát

A beízesített adagokat golyókká formáltam, megforgattam abban a hozzávalóban, amivel ízesítettem, behűtöttem. Sóra nemigen volt szükség a juhtúró miatt, de persze kóstolni és utánfűszerezni érdemes.

Bagett karikákkal, rozskenyérrel, kréker keksszel és némi zöldséggel körítve pazar kis bulikaja. Én most nagyobb golyókat formáltam belőle, de lehet nagyon csinos kis mini golyókat, amolyan egyszemélyes adagokat is gömbölygetni.

Az a sajtkrém pedig, amit évtizedek óta hurcolok magammal buliról bulira:

1 tubus tejszínes krémsajt (Campinget szoktam használni)
15 dkg juhtúró
egy kevés sűrű tejföl
2-3 gerezd összenyomott fokhagyma
bors

A hozzávalókat összekeverem, legjobb, ha van egy kis ideje összeérni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése