2022. október 20., csütörtök

Zeller-alma-burgonya saláta

Uhh, ez nagyon ütősre sikerült. Ami nem is baj, mert tegnap este végre megismerkedtem egy alapanyaggal, amire évek óta vágytam, de nálunk nem lehetett kapni, de a múlt héten rábukkantam a Lehel piacon. Hát maradjunk annyiban, hogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet, úgyhogy legalább nem kell többé azon görcsölni, hogy hogyan jutok hozzá, mert én a magam részéről leszámoltam a spagetti tökkel. Na de ez a saláta kárpótolt! És újra bevethettem a csodás Bamix készülékemet, ami 10 másodperc alatt olyan majonézt csinált, amilyet tán még Gordon Ramsay se... Bár úgy láttam a youtube-on, hogy ő is Bamixot használ. Okos fiú :)


Hozzávalók:
1 nagy fej zellergumó fele
2 db savanykás alma
3 db közepes burgonya
1 mutatóujjnyi póréhagyma
dió

A majonézhez:
1 db tojás
2-2,5 dl étolaj
1 teáskanál magos mustár
1 teáskanál almaecet
pár csepp citromlé
só, fehér bors
2,5 dl tejföl

Elkészítés:
Egy magasfalú, nem túl széles pohárba beleütöttem az egész tojást, hozzáadtam az összes többi hozzávalót, belemerítettem a botmixert úgy, ahogy egészen a pohár alján legyen, majd a magasabb fordulatszámmal kb. 7-10 másodpercig járattam a gépet. Elképesztően gyönyörű majonézt csinált belőle ennyi idő alatt. Ezt követően már csak a tejföllel kellett összekeverni, picit utánaízesíteni és kész.

A zellert korongokra, majd vékony csíkokra vágtam - ő lenne ugye a Julienne -, a burgonyát 1,5x1,5 cm-es kockákra vágtam, és külön edényben odatettem őket főni. A burgonya vizébe sót is tettem. A zellernek a forrástól számítva 1-2 perc kell, a krumplit úgy kell puhára főzni, hogy ne essen szét. Ha elkészültek, mindkettőt hideg víz alatt lehűtöttem, hogy leálljon a fővési folyamat. Megvártam, míg kihűlnek.

Végül nem volt más dolgom, mint az almákat is meghámozni, felkockázni, és a saláta hozzávalóit a póré karikákkal együtt egy tálban összekeverni. Tetejét száraz serpenyőben pirított dióval ízesítettem, díszítettem.

Mivel én a zellert minden formájában erősen imádom, biztos vagyok benne, hogy ez a saláta a téli időszak nagy kedvence és gyakori vendége lesz nálunk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése