2022. október 29., szombat

Mini fasírtgolyók air fryerben

Ez az egyik legnagyobb nyeresége talán az air fryernek, nagyon szeretjük ugyanis a fasírtot, de az a fűszeres olajszag, ami ilyenkor akár két napra is képes megülni az egész lakást, mindig arra késztet, hogy inkább egyben sült fasírtot készítsünk, ami szintén nagyon finom, a férjem remekül is készíti, és bár az alapanyag ugyanaz, mint a fasírt pogácsánál/golyónál, a végeredmény mégis más lesz, köszönhetően a metódusbeli különbségnek. Mostantól aztán lehet sütni a fasírtot ha kell, ha nem, az air fryerben ugyanis mindez roppant egyszerű, nem olajos, nem szagos. Csináltam a folyamatról néhány fotót is.

Hozzávalók:
60-65 dkg darált sertéslapocka vagy -comb
1 nagy tojás
2 zsemle (ha friss, akkor késes aprítóval finomra darálva, ha szikkadt, akkor beáztatva, kicsavarva)
só, bors, pirospaprika
egy vöröshagyma nagyon apróra vágva
3 gerezd fokhagyma pépesítve

A hozzávalókból szépen elkészítjük a fasírt masszát.

Az air fryert kibéleltem sütőpapírral, nem vagyok ugyanis önsorsrontó, minek mosogatnék többet, mint amennyit nagyon muszáj, nem? De. A papírt olajspray-vel befújtam.

Beleraktam a húsgolyókat, amiket prézlibe hempergettem előzőleg, majd a tetejüket is leolajoztam. Használhatsz a videón látható olajsprayt, de kenőtollal is simogathatod őket, ha nincs olajszóród.


Egy kézzel dolgozni, a másikkal videózni nem is olyan egyszerű dolog :)

Félidőben megforgattam a fasírtokat. 180 fokon sütöttem 15 percet, fordítottam, 200 fokon szintén kapott úgy 10 percet.


Elkészülve pedig ilyen szépek lettek a kis fasírtok.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon inspiráló..,köszönet❣️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, hogy időt szántál a visszajelzésre.

      Törlés