2022. július 6., szerda

Kávés, vörösboros brownie

Különleges alkalomra készült ez a brownie, aminek a külsejével kissé elégedetlen vagyok (kisebb, akarom mondani, még annál is kisebb formába kellett volna öntenem, mint amit használtam), de az íze verhetetlen. Remélem, hogy az alkalom, amire sütöttem, meghozza a változást annak, akinek a kedvéért készült.




Hozzávalók:

17,5 dkg jó minőségű csokoládé
12,5 dkg vaj
1 teáskanál instant kávé
2,5 dkg kakaópor
20 dkg cukor
3 db tojás
10 dkg liszt
egy csipet só
125 ml (Nespresso) kávé
50 ml vörösbor
10 dkg durvára vágott mogyoró/mandula

Elkészítés:

A vajat az apróra tördelt csokoládéval vízgőz fölött megolvasztjuk, óvatosan, hogy a csoki ne égjen meg. Ezt úgy érhetjük el, hogy az edény alja, amiben a csoki van, ne érjen bele a forrásban lévő vízbe, és akkor nem lesz baj.

Amikor a csoki felolvadt, átöntjük egy tálba, hozzáadjuk az instant kávét, beleszitáljuk a kakaóport, a cukrot, és a tojásokat egyenként, mindegyik után alaposan elkeverjük.

Második lépésben rászitáljuk a lisztet, belekeverjük a csokis masszába, hozzáadjuk a sót, végül akkurátusan elkeverjük a lefőzött, max. langyos kávéval és borral. Mehet bele a mandula. 

Egy 25x25 cm-es formát kibébelünk sütőpapírral, és 180 fokos sütőben 40 percig sütjük a brownie-t. Mivel én most nagyobb formát használtam, vékonyabb lett a süti, ezért elég volt neki 32 perc.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése