2022. május 23., hétfő

Jambalaya

A jambalayában (ejtsd: dzsambalaja) az a jó, hogy nagyjából bármit beletehetsz. New Orleans és Louisiana konyháiban jellemző étel, ha el kéne mondanom, mi is ez, azt mondanám, hogy egy olyan rizsétel, amit zöldségekkel és különféle húsokkal dúsítanak, és ez azt hiszem, maradéktalanul igaz is lenne rá.

Az alkalmazott cimkék szerint húsmentes, azaz vegetáriánus az étel, és azért cimkéztem így, mert mindenféle veszteségérzés nélkül elhagyható belőle a kolbász


Az én változatomban most a rizs mellé egy egész kevés kolbász és koktélvirsli került (ezt adta ki a hűtő), de simán megfőzném hús nélkül is. Zöldség fronton most vöröshagyma, fokhagyma, cukkini, kaliforniai paprika, sült bab szegődött a kolbász, virsli és rizs társául. Icipicit túltoltam a csípősségét, forrón elég kemény kihívás volt, de ahogy hűlt, úgy szelidült a csípőssége.

Hozzávalók:

1 tasak főtt Riceland jázmin rizs
fél cukkini
egyharmad kaliforniai paprika
1 fej vöröshagyma
2 nagyobb gerezd fokhagyma
1 sült bab konzerv (ez most chili szószban leledzett, de azt nagyon okosan leszűrtem róla, az is bőven elég volt, ami a babon maradt)
2 szál szárzeller
1 sárgarépa
szárított oregánó
őrölt rozmaring
1 teáskanál füstölt pirospaprika
2-3 csepp Tabasco
1 teáskanál cajun fűszer
1 evőkanál szójaszósz
1 teáskanál kókuszzsír/olaj
néhány karika füstölt kolbász és/vagy felkarikázott virsli

Elkészítés:

A zsiradékot megmelegítettem, megdinszteltem rajta a kis kockákra vágott vöröshagymát, a felszeletelt fokhagymát, majd érkezett a serpenyőbe a pici kockákra vágott sárgarépa és szárzeller. Néhány perc múlva újabb versenyzők rajtoltak, a negyed karikákra vágott cukkini, illetve a felkockázott kaliforniai paprika. Megszórtam az ételt a felsorolt fűszerekkel, sóztam, végül hozzáadtam a kolbász- és virslikarikákat. Ezeket nem akartam ronggyá főzni az ételben, elég volt, hogy átforrósodtak. Utolsó lépésként a leszűrt babkonzerv került a serpenyőbe, épp annyi maradék szósz volt rajta, amennyi szaftossá tette az ételt. Ha csak sima babkonzervem lett volna (az is volt, de ezt a sült babot már régen készültem elhasználni, nem volt egy mai darab már), valószínűleg került volna a serpenyőbe egy doboz paradicsom konzerv is, tudod, az a hámozott, kockázott fajta. Ki is készítettem a pultra, de nem volt rá szükség.
Egy kevés petrezselymet elbírt volna a végén, de sajnos szombaton a nagy bőséget bámulva elfelejtettem venni a Bosnyákon, így újhagyma zöldjével dekoráltam. A csípősségére tekintettel megkoronáztam egy kanál tejföllel, jót tett neki.

Szerintem bármilyen zöldséggel jó lehet, én még bátran el tudok bele képzelni brokkolit, karfiolt, kukoricát, póréhagymát, szóval kísérletezz bátran. Remekül szállítható étel, jó lesz másnap ebédre a munkahelyen is. Már akinek van ilyen, én itthon ebédelek, mint 12 éve mindig ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése