2022. április 9., szombat

Nevenincs spagetti (hagymával, kolbásszal, krémsajttal)

A receptet Fűszeres Eszter osztotta meg Facebook oldalán, és felkeltette az érdeklődésemet persze, mert a tészta mindig és bármikor jöhet. Ráadásul rém egyszerű az elkészítése, már-már arcpirítóan egyszerű, úgyhogy tegnap össze is dobtam. Tényleg Jolly Joker, mert az egy dolog, hogy 20 perc alatt készen van - a tészta főzővizének felforralása a leghosszabb idő benne -, hanem brutál finom is.


Hozzávalók 2 fő részére:
20-25 dkg spagetti (lehet egyébként másféle tészta is, miért is ne?)
egy jó arasznyi száraz kolbász vékonyra karikázva
egy szép nagy fej hagyma félfőre vágva
egy-két szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma finomra vágva
2 dl tejszín (nem főzőtejszín, jó?)
125 gr natúr krémsajt, Philadelphiát használtam
só, bors
1 kiskanál (füstölt) pirospaprika
2 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
1. Az olajon majdnem puhára párolom a hagymákat. Én belekarikáztam az újhagymát is, csak a zöldjét hagytam meg díszítésre, Eszter az egész újhagymát nyersen tette a tésztára. Épp kozmetikushoz készültem, nem akartam szegényt elkápráztatni a hagymaszagommal, na... :) Ha elkészül, egy kistányérra félreteszem.
2. A visszamaradt olajon a kolbászkarikákat hirtelen átsütöm. (Ha nem maradt olaj, öntök a serpenyőbe egy icipicit.) Elég néhány perc, csak engedjen szép kis zsírt magából.
3. Jöhet a fokhagyma, azzal keverünk egyet a cuccon, vigyázzunk, nehogy megégjen!
4. Elérkezett a tejszín és a krémsajt ideje, no meg a borsozásé, illetve a pirospaprikáé. Összerottyantjuk a mártást.
5. Az időközben kifőtt tésztát beleszedjük a szószba, jó, ha marad a tésztán főzővíz, a benne lévő keményítő még krémesebbé teszi az elkészült ételt.
Ha szükséges, sózunk is, de egyáltalán nem biztos, hogy kell. Ízlés kérdése. Végül
tányérba szedjük a kolbászos tésztát, jöhet rá jó adag párolt hagyma, nyers újhagymazöld, és lehet cuppogni.
Én igen rendesen megszórtam a tányéron Grana padanóval az adagokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése