2022. április 20., szerda

Izraeli saláta

Múlt héten Izraelben jártam. Nagyon hiányzott már az utazás, és ez az út gyakorlatilag az ölembe esett, csatlakoztam egy kis társasághoz, akik Tel Avivot és Jeruzsálemet vették célba. Végül ennél több helyet is meglátogattunk, de erről majd írok egy külön posztban. Tel Avivban azt láttam, hogy ezt a salátát adják reggelihez, vacsorához, teljesen mindegy az étkezés típusa, az israeli salad kötelező tartozéka minden, ételt kínáló helynek, legyen az étterem, vagy utcai kajálda.

Az nem világos, mitől izraeli ez a saláta, szerintem bárhol megtalálhatjuk ezt az uborkából, paradicsomból, kis paprikából álló összeállítást. Íme, így készül:


Hozzávalók 2 személyre, bőséges adaghoz:

1 kígyóuborka csíkosan hámozva, apró kockákra vágva
(az uborkát félbe, negyedbe, majd nyolcadba vágva, összefogva, felaprítva csinos kis háromszögeket kapunk)
3 db paradicsom cikkekre vágva, kimagozva, felkockázva
1 kis fej lilahagyma, vagy 3 termetesebb újhagyma felezve, apróra vágva
1 édes piros paprika apró kockákra vágva (kápiát használtam)
1 nagy csokor petrezselyem apróra vágva
só, bors
1,5 kanál fehér balzsamecet, vagy 3 evőkanál citromlé
olívaolaj

Elkészítés:

A zöldségeket apróra vágjuk, a petrezselymet felaprítjuk, és minden hozzávalót egy tálba halmozunk. Sózzuk, borsozzuk, mehet rá az ecet és az olaj. Összeforgatjuk, tálaljuk. Lehet szobahőmérsékleten is szervírozni, de várakozhat egy keveset a hűtőben is, mielőtt asztalra adjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése