2021. július 29., csütörtök

Világ lecsói, egyesüljetek! Peperonata

Csodálatos fajta ez a lecsó, minden népnek megvan a saját verziója rá, így aztán hála az égnek, elég sokféle formában tehetjük magunkévá ilyenkor, nyár közepén. Idén volt már magyar lecsó, kolbásszal, virslivel, rizzsel (szigorúan vele főtt rizzsel), volt shakshuka, és bár itt figyel egy bő kiló tv paprika a hűtőben, mégis a peperonátát kívántam most meg. Ha jól vagyok informálva, Pugliában eszik így a lecsót, de nem lepődnék meg, ha Olaszország más tájegységein is felbukkanna.

Amiben különbözik a magyar változattól, az a kaliforniai paprika, a capribogyó, az olajbogyó és a petrezselyem. A többi ugyanaz :D 


Hozzávalók:

3 db kaliforniai paprika (nyilván csinálhatod csak pirosból, csak sárgából, csak zöldből, de szerintem akkor a legdekoratívabb, ha mindhárom színből veszel egyet-egyet)
400 gramm darabolt paradicsom
3 friss paradicsom
1 termetes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
szárított oregánó, őrölt rozmaring
só, bors
1 evőkanál fehér balzsamecet
ízlés szerint fekete vagy zöld olajbogyó (a fekete jobban mutatott volna benne)
1 evőkanál capribogyó leöblítve
petrezselyem
friss bazsalikom
4 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:

A hagymát szeletekre, a paprikákat kisujjnyi széles csíkokra vágjuk. Az olívaolajat egy nagy serpenyőben felmelegítjük, rádobjuk a vöröshagymát és az egészben hagyott fokhagyma gerezdeket, néhány perc alatt puhára pároljuk. Ekkor érkezik a serpenyőbe a paprika, amit átforrósítunk, megsózunk, megborsozunk. Én őszintén megvallom, tettem alá egy teáskanál pirospaprikát is, elsősorban azért, hogy a későbbiekben sürítsen az étel szaftján. Amikor a paprika már félig puha, hozzáadjuk a paradicsomot. Itt is lehet használni csak konzervet, vagy csak frisset, én most csak konzervet terveztem beletenni, de láttam, hogy nincs elég szaftja az ételnek, ezért adtam hozzá még friss paradicsomot is. Amikor a paprika puha - de inkább legyen al dente -, megszórtam az ételt oregánóval, rozmaringgal, utánasóztam, hozzáadtam a balzsamecetet, a leöblített capribogyót, olívabogyót, rottyantottam az ételen egyet, és elzártam alatta a tüzet. A petrezselyem és a bazsalikom tálaláskor kerül rá.

Friss, puha fehér kenyérrel ettük, tunkoltuk a szaftját, és cuppogtunk. Legközelebb csinálok mellé polentát is, amit majd megfőzök, kiöntök egy tálcára, megvárom, hogy kihűljön, csinos darabokra vagdosom, és vajon átpirítom, az lesz mellé. Alig várom...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése