2021. április 14., szerda

Krémes, fokhagymás csirkemell

Pazar kis vacsora, maximum 40 perc alatt elkészülsz vele, ha nem ma reggel kezdted főzőkarrieredet a konyhában. Ha legalább 3 napja gyakorolsz, akkor meglesz a 40 perc.



Hozzávalók:

1 csirkemell filé lapjában 2-3 darabba vágva
1 bögre reszelt parmezán sajt
3 dl habtejszín
3 dl csirkehúsleves (leveskockából is jó lesz)
só, bors, fokhagymapor
5 evőkanál liszt
olívaolaj
3-4 dkg vaj
5 gerezd fokhagyma (lehet több is, elsőre kicsit tartottam tőle, hogy egy egész fej, ahogy a recept szól, sok lesz)
1 kis fej vöröshagyma, nálam most 2 salotta hagyma
1 csokor petrezselyem

Elkészítés: 

A húst szépen elvágtam 6 darabba, deszkára fektetve mindkét oldalát a daraboknak kicsit megcsapdostam a kés lapjával, majd megsóztam, megborsoztam, megszórtam fokhagyma porral.

A lisztbe belekevertem a reszelt parmezán harmadát, ebben megforgattam a csirkedarabokat, majd kb. 5 evőkanál olíva és egy darab vaj keverékében pirosra sütöttem a húsokat. Ekkor arra kell törekedni, hogy szép színe legyen, az alatt a 4-5 perc alatt, amit oldalanként kap, biztosan nem fog átsülni, de nem is kell. Ha kész, kiszedem egy tányérra pihenni.

Közben a visszamaradt zsiradékhoz öntök még olívát, azon 2-3 perc alatt az apróra vágott vöröshagymát, illetve a durvára vágott fokhagymát kissé megdinsztelem. Beleöntöm a serpenyőbe a húslevest (másfél csésze víz, egy leveskocka) és a tejszínt, 2-3 percig forralom. Beledobom a maradék reszelt parmezánt, amikor elolvadt, jöhetnek vissza a húsok a serpenyőbe, és kis lángon, nem macerálva puhára párolom az egészet. Időközben a szósz be fog sűrűsödni. A húsokat óvatosan forgassuk, hiszen van rajtuk egy lisztes, sajtos bunda, eszetlen mozgatással simán leszaggathatjuk a serpenyő aljára odatapadt darabokat, úgyhogy csak ésszel!

Érdekes módon se egy csipet só, se semmi nem kellett pluszban az ízesítéshez, a leveskocka, a sajt, és a hús első sózása tökéletesen sikerült, de előfordulhat, hogy neked hiányzik még belőle valami, hát korrigáld bátran. Utolsó lépésként szórd meg az ételt az apróra vágott petrezselyemmel, és kész is vagy.

Időközben megfőtt a köretként választott spagetti is. Asztalra adhatod rizzsel, akár krumpli- vagy karfiol pürét is el tudok hozzá képzelni, nekem spagettivel volt perfekt.



1 megjegyzés: