2021. április 4., vasárnap

Citromos kuglóf, a legjobb, amit valaha sütöttem

Hát ez valami isteni! Komolyan, nem kell hinned nekem, de egyszer próbáld ki, és rájössz majd, hogy igazam van. Most éppen kuglóf formában sütöttem, de hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy mivel a Fackelmann oldalán némely igen jó minőségűnek látszó csatos tortaforma fél áron kapható, rendeltem néhányat, és úton van már egy klasszikus koszorú sütőforma is, legközelebb abban készül majd.




Hozzávalók:


375 gramm liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
250 gramm puha vaj
25 dkg kristálycukor
1 csapott teáskanál só
5 db tojás
250 gramm görög joghurt
3 citrom reszelt héja
2 citrom leve

szirup:

80 ml víz
60 gramm porcukor
2 evőkanál citromlé


Elkészítés:

A lisztbe belekevertem a szódabikarbónát, sót. A robotgép táljában habosra kevertem a vajat a cukorral, egyenként hozzáadtam a tojásokat, a citrom héját és levét. Ekkor felváltva belekevertem a vajas masszába a lisztet és a joghurtot. 

Egy nagy kuglóf formába kanalaztam a masszát, alaposan a pulthoz ütögettem, hogy egyenletesen eloszoljon a formában a tészta, majd betettem 175 fokra előmelegített sütőbe, ahol egy órán át sült. Nagyon fontos, hogy tűpróbával ellenőrizzük, átsült-e a tészta, és ha kell, 5-6 percre hagyjuk még a bent a sütőben a kuglófot.

Ha elkészült, tegyük a rácsra, hagyjuk a formában, és kanalazzuk rá az időközben megfőzött szirupot. Pillanatok alatt be fogja szívni a sütemény, tulajdonképpen nem is értem, hogyan, hiszen tele van vajjal, tojással. A lényeg, hogy ne aggódjunk, nem fog a sütiből cukorszirup csöpögni.

Sokféle módon díszíthetjük, legyünk kreatívak. Én a citromleves porcukor mázat már igazán túlzásnak éreztem, ezért csak egy jelzés értékű porcukor réteget kapott a kuglóf, igazából csak azért, hogy jobban mutasson a fotón.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése