2020. december 29., kedd

Ázsiai gombaleves

Elég volt már a pulykából, a hurkából, a bejgliből és a töltött káposztából is most egy időre. Az utóbbiból elég rendes adaggal rendelkezünk, úgyhogy azt még esszük egy darabig, mert a legutóbbi lefagyasztás-felengedéssel igencsak rossz tapasztalataim vannak, úgyhogy ezt többet nem csinálom a káposztával. És mivel elég volt az ünnepi ízekből, meg maradt még egy rendes adag gomba is, ráadásul az Ázsia boltban tett látogatásom gyümölcseként volt itthon a citromnádtól, koriandertől, friss chilitől, friss gyömbértől kezdve minden az égvilágon, összeraktam az egyik kedvenc levesemet. 30 perc és kész.


Hozzávalók:

1 pici fej vöröshagyma

1 szál újhagyma (díszítésnek)

friss koriander

fél citrom leve

1 apró chili

1 nagy doboz kókuszkrém

1 szál citromnád

2 dl zöldségleves

1 evőkanál vörös curry paszta

1 teáskanál gyömbér-fokhagyma paszta (vagy egy darab gyömbér és egy nagyobb gerezd fokhagyma összetörve)

30 dkg gomba (ha több van, nem gond)

bambuszrügy

1 sárgarépa

1 evőkanál szójaszósz

1 evőkanál halszósz

só, bors


Elkészítés:

A gombát megmostam, szeletekre, a répát félbe, majd rézsútosan vékony szeletekre, a vöröshagymát a lehető legapróbbra vágtam. A kókuszkrémből kivettem két evőkanál sűrűjét, lábasba tettem, összemelegítettem a curry pasztával, beleszórtam a répát, a gyömbért, fokhagymát, ment bele a gomba is, a klopfolóval megveregetett citromnád, és ebben a viszonylag rövid lében pároltam pár percig a zöldségeket. Ezt követően hozzáöntöttem a többi kókusztejet és a zöldséglevest is. Amikor a répa megpuhult, ízesítettem a levest a szója- és a halszósszal, de még ekkor is kívánt egy kevés sót, úgyhogy azt is kapott. Az utolsó pillanatban beledobtam a bambuszrügyet is a fazékba, azt már értelemszerűen nem főztem, csak át kellett, hogy melegedjen. Végül, de nem utolsó sorban kapott egy evőkanálnyi citromlevet a leveske, onnantól már csak díszíteni kellett a tányérban a vékonyra karikázott újhagymával, chilivel, aprított korianderrel. 

2 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon kevés étel bírja a fagyasztás-felengedés-feltálalás folyamatát komolyabb károsodás nélkül. Talán a sütemények, kenyérfélék. Még talán a bableves, de abban is a répa rémes.De minden, amiben zöldség van, így a káposzta is, már bocsánat, de moslék jelleget ölt felolvasztva. Nem tudom, hogy ezt ki találta ki, de főtt, zöldséges ételekkel nem működik.

    VálaszTörlés