2019. december 14., szombat

Egy újabb gyümölcskenyér

Van már a blogon három remek gyümölcskenyér recept is, de az a tapasztalatom, hogy ebből a típusú süteményből mindig kell egy új recept, már csak a változatosság kedvéért is. Ezért aztán mutatom is, mi készült ma, remek lesz kávé mellé, vagy egy pohár tejjel reggelire annak, aki ilyen úri huncutságot megengedhet magának. A tészta kimondottan nem egy könnyű, levegős állagú valami, van benne matéria elég. A receptet Nyirati Rita FB oldalán olvastam, de a nálam fellelhető finomságok most épp egészen mások voltak, mint Ritánál. Még amikor 3 évvel ezelőtt itthon járt a barátnőm Amerikából, akkor hozott butterscotch csokicseppeket a Nestlétől, valamint ugyanabban az évben magam is kint járván a tengeren túlon, hoztam magammal narancs ízesítésű aszalt vörösáfonyát, ha ettetek még addiktív cuccot, hát ez az. És az sem ront az élményen, hogy persze ezek a három éves áfonyák már elég szárazak voltak, de melyik aszalt gyümölcsnek nem tesz jót, ha egy kis rumos vízbe beáztatják, nem igaz? Úgyhogy reggel nekiveselkedtem, és megsütöttem az én spéci kis gyümölcskenyeremet :) Azt gondolom, a fotón remekül látható, hogy elég ütős cucc lett belőle.



Hozzávalók:
10 dkg cukor
15 dkg vaj
4 db tojás
23 dkg rétesliszt
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál sütőpor
fahéj ízlés szerint
30 dkg "töltelék", ez lehet akár egyenlő arányban, vagy eltérőben is akár, rakhatunk bele csokoládét, diót, aszalt gyümölcsöt, zselécukrot, mazsolát kedvünk szerint. Én most diót, butterscotch csokicseppet, narancsos ízesítésű vörösáfonyát és feldarabolt zselécukrot tettem bele.

Elkészítés:
A cukrot habosra keverjük a vajjal, majd hozzáadjuk egyenként a tojások sárgáját. A "tölteléknek" valókat megszórjuk a lisztből elvett egy-két evőkanálnyi mennyiséggel, egyrészt hogy azok ne tapadjanak össze, másrészt hogy ne süllyedjenek a tészta aljára, legalábbis ez a hivatalos magyarázat erre a lépésre, ámbár ebben a viszonylag nehéz tésztában esélye sincs lesüllyedni semminek semmi aljára. A maradék lisztben elkeverjük a sütőport, a fahéjat, majd a cukros tojáshoz adagoljuk felváltva a "tölteléket", illetve a sütőporos lisztet. Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban belekeverjük a masszába a tojások keményre vert habját. Ezt célszerű több részletben csinálni, az első harmad habot alaposan keverjük el, lazítsuk vele a tésztát bátran, a többit azonban szintén fokozatosan, lehetőleg gyengéden keverve keverjük a tésztába, hogy azért az összes levegőt ne keverjük ki a habból.
Én most egy 26 centis, sütőpapírral bélelt tortaformába kanalaztam a masszát, a sütőpapírt még pluszban megkentem vajjal, ami jó ötletnek bizonyult, mert nagyon könnyen fordítottam ki a formából az elkészült tésztát, és egy jól irányzott mozdulattal le is tudtam húzni róla a sütőpapírt. Nos tehát beleöntjük a masszát a formába, elegyengetjük a tetejét, végül pedig a 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. A hőmérsékletet 5-7 perc múlva visszavesszük 180 fokra, így összesen 35 perc alatt megsült a sütemény. Nyilván ha kisebb formában sütjük, amiben jóval magasabb a tészta, mint most az én esetemben, több időre lehet szükség. Tűpróba mindenképpen szükséges a sütés végén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése