2019. december 15., vasárnap

Tárkonyos csirkeragu leves

Régi nagy kedvenc nálunk a tárkonyos csirkeragu leves, én nem is értem, hogyhogy nem került át a freeblogos blogról még a receptje. Nyáron készítettem hozzá fotót is, ahogy a dátumot néztem, néhány nappal a gerincemet érintő elég súlyos baleset előtt készült a kép, így érthető, hogy a későbbiekben megfeledkeztem a posztolástól. Na de most! Szívesen ajánlom ezt a levest egyébként ünnepi levesnek is, akár a közelgő karácsonyra is, mert ha nem sajnáljuk ki belőle a jó alapanyagokat, akkor ez egy igazi, gazdag, ünnepi levessé is válthat.


Hozzávalók 4 főre:
40 dkg csirkemell filé
1-1 szál sárgarépa, fehérrépa
karalábé, karfiol, zöldborsó lehetőség és igény szerint
tárkony friss vagy szárított formában

bors
3 dl tejszín
1-2 evőkanál liszt a habaráshoz
petrezselyemzöld
2 evőkanál olaj
egy kevés tárkonyos ecet, ha szeretjük
 
Elkészítés:
A csirkét felkockázom, kevés olajon fehéredésig sütöm. Utána küldöm a csinos darabokra vágott zöldséget, lepirítom, majd só és bors kíséretében, kevés víz hozzáadásával majdnem puhára párolom. Közben elkészül a tejszínes habarás, amivel a megfelelő pillanatban behabarom a levest, azaz a lisztet csomómentesre keverem a tejszínnel. A habarást felengedem egy-két evőkanál forró levessel, simára keverem, majd a felhigított habarást visszaöntöm a levesbe, alaposan elkeverem.  Ekkor morzsolom bele a tárkonyt (nem sajnálva persze), egy gondolatnyi pirospaprikát is teszek a levesbe, hogy ne legyen teljesen fehér, és én szeretek még a végén petrezselyemzöldet is beletenni, szerintem akkor teljes az íz- és színkavalkád. Levesbetét nem kell bele feltétlenül, de apró krumpligombóckák nem rontják el a levest. Ehhez egy burgonyát megfőzök, összetörök, ha kihűlt, annyi lisztet adok hozzá, amennyivel tészta állagúra formálhatom a masszát, egy szem burgonyához kb. 2 evőkanál kellhet. Apró gombócokat formálok a masszából, és a levesben főzöm készre. Pikánsabbá tehetjük a levest néhány csepp tárkonyos ecettel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése