2019. október 15., kedd

Sült sajtgolyók

Santorinin kóstoltam először, 2011-ben, ahol életem egyik legszebb nyaralásában volt részem. A tengerparton sorakozó éttermek szinte mindegyikében kínálták, nagyon szerettük. Aztán itthon elkezdtem kutatni utána a neten, meg is találtam, hogyan kell készíteni, és azóta bármikor, ha ötlettelen vagyok, vagy végképp nincs időm főzni, de szeretnék valami meleget az asztalra, előkapom a sajttömböt, és max. negyed óra alatt kész a vacsora, és akkor abba már egy saláta bekeverése is belefér.




Remek alternatíva a rántott sajtra, bár persze nem ugyanolyan, mint az. Viszont cserébe rém egyszerűen elkészíthető, és a bosszúságot is garantáltan megspórolhatjuk, ami viszont rántott sajt sütése közben elég gyakran utoléri a háziasszonyokat, nevezetesen hogy a sajton lévő panír megsérül, és a sajt kifolyik belőle az olajba. Ez ennél az ételnél nem fordulhat elő. Majonézzel, bármilyen salátával tálalva kiváló, gyors, ízletes ebéd vagy vacsora lehet.

Hozzávalók 3 személyre:

25 dkg trappista sajt (plusz egy kevés parmezán vagy füstölt, ha van kéznél)
2 tojás
zsemlemorzsa
friss petrezselyem
bors
olaj a sütéshez

Elkészítés:

A sajtot reszeljük le, a tojással és annyi zsemlemorzsával, amennyitől formázható masszát kapunk, állítsuk össze. Igyekezzünk azért ne zsemlemorzsával teletolni a cuccot, mert sokkal jobb olvadt sajtot enni, mint rántott zsemlemorzsát :D Ízesítsük borssal, petrezselyemmel. Nedves kézzel formázzunk belőle golyókat vagy lapos korongokat, ahogy jobban tetszik, hempergessük meg prézliben, és bő olajban süssük aranybarnára.

3 megjegyzés:

  1. Na egy újabb Kandikó Évás recept, amit muszáj elkészíteni! :)

    VálaszTörlés
  2. Ma ez volt az ebéd, a család többségének nagyon ízlett, szerintem kissé több zsemlemorzsát tettem bele a kelleténél, legközelebb kevesebbel is megpróbálom. Tényleg finom volt, gyorsan, egyszerűen elkészült. Köszönöm a receptet. Anikó

    VálaszTörlés