2019. október 4., péntek

Curry csicseriborsóval, édesburgonyával

Három és fél hónapja nem ettem húst. Három hónapig nem ettem semmiféle állati eredetű ételt. A hús továbbra sem hiányzik, ezért úgy döntöttem, ameddig nem érzek olthatatlan vágyat egy szelet sült hús után, nem fogom erőltetni. Jó vagyok én vegetáriánusnak, és pont. Az elmúlt két hétben visszahoztam az életembe a tojást és a sajtot, de továbbra sem fogyasztok tejet például. Kávéba rizstej megy, zabkásába szintén. A minap nagyon el voltam gondolkodva, és a régi rutintól vezérelve kávétejszínt tettem a csészémbe. Nem tudtam meginni a kávét, ki kellett önteni, annyira rémes íze lett a kávétejszíntől... Tejfölnek vegán tejfölt használok, pedig isten látja lelkemet, egy jó, zsíros tejfölért eléggé odavagyok normális esetben. Ha úgy adódik, hogy a családnak főzök, azért nem tolom el magam elől a főzeléket, ha tejföl van benne. Egymagamnak marad a Dr. Oetker vegán tejföle.
Sokkal, de sokkal több leveles zöldet kéne ennem, erre rá kell dőlnöm, viszont kevesebb mandulát és kesudiót lenne jó betolni a plusz kalóriák miatt. 
A laborleleteim visszaálltak szépen a márciusi - még jónak számító - értékekre. Sajnos az endokrinológusomnak más elképzelései vannak, ő még többet szeretne javítani a számokon, ezért a cukorbetegségre és a pajzsmirigy betegségre való gyógyszereim hatóanyagát is megemelte, ami nem tölt el felhőtlen örömmel, de miután én megtettem az ügyért, amit megtehettem, úgy gondolom, most hagyom őt ténykedni, és lássuk, mit érünk el a megemelt gyógyszer mennyiséggel. Ha a januári kontrollon nincs a mostanihoz képest látványos javulás, akkor az erősebb gyógyszer megy a levesbe, mert fölöslegesen nem terhelem magam.


Most pedig jöjjön egy hirtelen felindulásból elkövetett vacsora receptje. Nagy kedvencem a csicseriborsó, curryként remekül működik. Tegnap falafelt ebédeltem (végre találtam egy helyet, ahonnan emberi fogyasztásra alkalmas hummuszt és falafelt lehet rendelni), így ma már vágytam a meleg ételre. A hozzávalók listája elég hosszú, nem tudom, ki hogy van vele, nálam ezek szinte mindig megtalálhatóak itthon, úgyhogy nem okozott gondot az elkészítés.

Hozzávalók:
1 nagy doboz csicseriborsó konzerv leszűrve, átmosva
1 édesburgonya (használhatsz helyette normál burgonyát is, de cserélheted padlizsánra vagy cukkinire is akár)
2 kis fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
egy darabka gyömbér
2 evőkanál olívaolaj
1 doboz kókusztej
400 gr hámozott, darabolt paradicsom konzerv
4 evőkanál mogyoróvaj

fűszerek:
1 teáskanál (füstölt) pirospaprika
0,5 teáskanál őrölt koriander
0,5 teáskanál cayenne-i bors
1 mokkáskanál chili pehely
bors
friss koriander (petrezselyem, jobb híján)

Elkészítés:
Az olajon néhány percig puhítjuk az apróra vágott vörös- és fokhagymát, gyömbért. Hozzáadjuk a fűszereket, kicsit pirítjuk őket, majd mehet az edénybe a mogyoróvaj, a csicseriborsó, a só és a bors. Átforrósítjuk, majd ráöntjük a paradicsomot és a kókusztejet. Amíg felforr, kis kockákra vágjuk a meghámozott édesburgonyát, és ezzel együtt főzzük az ételt kb. 15 percig közepes/kis lángon. Ennyi idő alatt elkészül a rizs is hozzá, bár én szívesebben enném pitával ezt a kaját, de az éppen nem volt itthon. Tálaláskor megy a tetejére az összevágott petrezselyem.

Tulajdonképpen semmi bonyolult nincs benne, csak öntöd egymás után a serpenyőbe a hozzávalókat, összeforralod, és kész, hát nem? Amivel lehet játszani, az a fűszerezés, most eléggé rá voltam indulva a fűszeres ízekre, úgyhogy adtam neki rendesen. Még egy kis dijoni mustár is került a cuccba, és pár csepp szezámolaj, fél citrom leve, valamint egy kanál kurkuma, de ezek elhagyhatók, vagy olyasmivel helyettesíthetők, amiket szerettek. Ez mindenkinek a kreativitására és az adott hangulatára van bízva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése