2019. október 27., vasárnap

Vegán zöldséges cannelloni

Ki a vegán?
Az a vegetáriánus, aki nem eszik semmilyen állati eredetű terméket. Sem sajtot, sem tejet, sem tejterméket, sem tojást. Etikai vonalat most nem hozok a magyarázathoz, itt és most nem releváns.

Mi a cannelloni?
Cső alakú olasz tészta, melyet a legváltozatosabb módokon töltenek meg, majd paradicsom szósszal vagy besamellel leöntve a tésztát megsütik.

Vasárnap jó kis kihívás elé állított a családi ebéd: egyszerre kellett eleget tenni az ünnepeltnek, aki nagy csirke rajongó, és a krumplipüré iránt is olthatatlan szerelemmel viseltetik, a gluténérzékeny idősebb unokahúgnak, illetőleg a vegán életmódot folytató fiatalabb unokahúgnak. Én ugye simán becsatlakoztam a vegán szekcióba, azzal nem volt gond. Végül a menü az alábbiakban öltött testet:
Almás zellerkrémleves bacon chipsszel illetőleg sült hagymával (gluténmentes, a chips nélkül vegán)
Sajtos csirke currys, mazsolás rizzsel, burgonyapürével
Zöld saláta vinaigrette-tel
Vegán cannelloni
Csokoládétorta (se nem vegán, se nem gluténmentes, úgyhogy sajnos az unokahúgok desszert nélkül maradtak, de ígérem, karácsonykor erre is gondolok majd)

A cannelloni hozzávalói:
1 csomag tojás nélkül készült cannelloni tészta
25 dkg barna csiperke nagyobb darabokra vágva
1 fej vöröshagyma + 1 sárgarépa + 1 zellerszár (soffritto)
2 gerezd fokhagyma összeaprítva
10 dkg zöldborsó előfőzve
15 dkg karfiol előfőzve
egy marék zöld lencse megfőzve
fél piros kaliforniai paprika vagy pritamin kis kockákra vágva
2 dl zöldség alaplé (én most bio leveskockából készítettem)
1 dl vörösbor
1 csapott teáskanál liszt
1,25 l paradicsom passata (nálam házi készítésű volt)

bors
friss kakukkfű
őrölt rozmaring
1 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
A borsót és a karfiolt sós vízben 5 percig főztem, leszűrtem, félretettem. A lencsét 30 percig főztem, leszűrtem, félretettem. A zöldségeket a leírtak szerint felaprítottam. A vöröshagymát, sárgarépát és zellerszárat késes betétű aprítóba raktam, és nagyon finomra aprítottam. Ebből lett a soffritto.
Az olívaolajon dinsztelni kezdtem a soffrittót, adtam a keveréknek vagy 6-7 percet, majd hozzáadtam a gombát és a primamin paprika kockákat, és viszonylag nagy lángon átsütöttem őket. Ezután került a serpenyőbe a főtt lencse és a borsó. Sóztam, borsoztam a zöldségeket, egy nagy ág kakukkfű levélkéivel, és egy mokkáskanálnyi rozmaringgal fűszereztem a ragut, majd ráöntöttem a bort, aminek alkohol tartalmát elforraltam. Ekkor a ragut megszórtam a kevés liszttel, elkevertem, pirítottam egy-két percig, majd apránként hozzáadtam a zöldség alaplevet. Nem akartam, hogy nagyon szottyos legyen a végeredmény, ezért odafigyeltem rá, hogy ne áztassam el a levessel a zöldségeket. Legutoljára adtam a keverékhez a karfiolt, mert azt gyakorlatilag puhára főztem az előfőzés során, és nem akartam péppé törni.
A ragut, miután kihűlt, habzsákba kanalaztam, nagy lyukú csövet raktam a habzsák végére, így könnyű volt megtölteni a tésztacsöveket. Ezeket aztán tűzálló edénybe pakoltam - két sorban -, majd leöntöttem a paradicsom passatával. Azt szerettem volna, ha a szósz teljesen ellepi a cannellonikat, ezért volt szükség viszonylag nagy mennyiségű paradicsomra. 190 fokos sütőben sült 45 percet.

Isteni lett, de egyáltalán nem fotogén, úgyhogy nem is csináltam róla képet.

2 megjegyzés: