2019. szeptember 23., hétfő

Segítsüti 2019 ősz - vendégposzt

„Kakukktojás a Bloggerek között?!”



 Kedves Olvasók! Péhl Zsóka vagyok, süti- és tortafanatikus.Egy kis magyarázatra szorulhat, hogy mit is keresek az idei, őszi „Segítsüti” akció gasztrobloggerei között, ha egyszer nincs is blogom. A sütemények, torták iránti erősebb vonzódásom ugyanabban az évben kezdődött, mikor megszületett e jótékonysági akció, vagyis 10 éve, hogy magába szippantott ez a végtelenül kreatív és csodálatos világ. Akkortájt több blog indult útnak, amiket nagyon szerettem (és még mindig szeretek) olvasni, és általuk évek óta figyelemmel kísérem a Segítsüti árveréseket. Sokáig sóvárogtam, hogy milyen jó lenne, ha nekem is lenne blogom, mert akkor én is hozzá tudnék járulni e nemes célhoz. Szerencsés vagyok, mert már sokszor megtapasztalhattam, mennyire jó érzés, mikor egy tányér süteménnyel, vagy egy személyre szóló tortával nagy-nagy örömet tudunk okozni. S ha ezzel még valamilyen jótékony célt is tudunk szolgálni, az végképp klassz dolog (mondhatnám úgy is: hab a tortán ☺) ! Így aztán vettem a bátorságot és levélben megkerestem Kandikó Évát – jelen blog tulajdonosát, és az egész kezdeményezés fő képviselőjét –, hogy felajánljam két kezem munkáját……. és most itt vagyok!!! Hálásan köszönöm Évának a bizalmat és a lehetőséget, hogy a 29 fantasztikus gasztroblogger mellett helyet kaptam én is a felajánlók között! És hogy mi a felajánlásom? Egy francia klasszikus: az O p e r a ! Ha a Google nem füllent, akkor ez a desszert a párizsi Dalloyau cukrászának, Cyriaque Gavillonnak az ötlete, akit a párizsi Operaház színpada ihletett meg (úgy a formájában, mint az elnevezésében, bár ez utóbbiban a felesége keze is benne volt - Cherchez la femme, ugyebár ☺). V i g y á z a t ! Ez a több rétegből álló, szögletes finomság igazi kalóriabomba: mandulás joconde piskóta, konyakos kávészirup, csokoládékrém (ganache) és kávés vajkrém váltogatják egymást (vagyis kávékedvelők előnyben). Többféle recept, többféle rétegezési mód kering a neten, ezek közül válogattam össze azt, ami az ízlésemnek megfelel (azért nincs ok az aggodalomra: rajtam kívül mások is kóstolták, és nem volt rá panasz ☺) A hozzávalók mind természetes, jó minőségű alapanyagok! Mérete: kb. 18x27x5 cm, mely min. 18 desszert-szeletre vágható (persze, ha valaki az ebédet kihagyja és csak desszertet eszik, ez lehet nagyobb is). Egyébként tudományos tények bizonyítják, hogy azok a sütemények, amelyeket kizárólag jótékony célból fogyasztanak el, kevésbé hízlalnak, mint azok, amiket „csak úgy” megesznek ☺ Aki szeretne az én süteményemre licitálni, annak fontos tudnia, hogy a következő időpontokban tudom elkészíteni: október 8-12. között, majd október 15-től elvileg bármikor; átadni pedig Budapesten és agglomerációjában. A külső díszítéssel kapcsolatban pedig változás várható a fotóhoz képest. A Segítsüti jótékonysági akció minden alkalommal egy beteg, és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésén dolgozó civil szervezetet, vagy egészségügyi intézményt támogat (eddigi támogatottak, a teljesség igénye nélkül: Nyúlcipő Fejlesztő Centrum, Bókay Gyermekklinika Közhasznú Alapítvány, Bátor Tábor, Peter Cerny Alapítvány, Démétér Alapítvány, Leukémiás Gyermekekért Alapítvány). A sütikből befolyt összeggel idén ősszel a Tölösi Péter Alapítványt szeretnénk segíteni. Az összeget pedig a gyerekek rehabilitációs folyamatának segítésére szolgáló eszközökre fogják fordítani, olyan eszközökre, amelyek táboroztatásukhoz, gyógytornáztatásukhoz, valamint pszichés állapotuk javításához szükségesek. Ezeken a linkeken találjátok meg őket: https://www.tolosialapitvany.hu/https://www.facebook.com/TolosiPeterAlapitvany/ 
Ha Te is szívesen segítenél, akkor ezeket ajánlom figyelmedbe: a sütiárverés szeptember 23-án (hétfő) kezdődik és szeptember 26-án (csütörtök) 16.00 órakor zárul; amennyiben ez az első találkozásod az akcióval, akkor a Segítsüti weboldalán (https://www.segitsuti.hu) egy röpke regisztráció után máris licitálhatsz bármelyik süteményre; ugyanitt pedig végig követheted az árverést; licitálni itt lehet: https://segitsuti.hu/sutiarveres/licitek 
 Minden süti kikiáltási ára 5000 Ft, a nyertesek pedig azok, akik a legmagasabb összeget ajánlják fel. A befolyt összeg teljes egészében a támogatotthoz kerül, melynek felhasználását szintén nyomon követheted a weboldalon; licitálhatsz többed magaddal is, összefoghatsz barátaiddal, munkatársaiddal; azzal is tudsz segíteni, ha megosztod e posztot, hogy minél több emberhez jusson el az információ; mindezt a Facebookon is figyelemmel kísérheted: https://www.facebook.com/segitsuti/ Tehát itt az alkalom, hogy emelt fővel ehessetek/vehessetek süteményt, mert az élvezet mellett egy nemes célt tudtok támogatni. S Ü T I R E F E L ! ☺



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése