2019. április 20., szombat

Húsvéti linzer maracujás töltelékkel

Vannak nekem ilyen kattanásaim. Ételek, amiket "majd egyszer elkészítek, megsütök, megfőzök". És időről időre előjönnek, hogy na, de most aztán már tényleg! Aztán megint nem. Így vagyok a lekvárral töltött linzerrel, minden karácsonykor elhatározom például, mikor szebbnél szebb fotókat látok róla, hogy most aztán tutira sütök lyukas közepű, lekvárral töltött linzert. Hát... tavaly karácsonykor sem sütöttem. Aztán néhány napja belefutottam két blogon is a húsvéti tojás alakú linzerekbe, amelyek citromkrémmel vannak töltve, és elhatároztam, hogy kész, most már nem várok tovább...


A tészta receptjét Kárai Dávidtól vettem kölcsön, és e helyről üzenem, hogy megtartom. Mégpedig azért tartom meg, mert nagyon jól lehet bánni a tésztával, amely tény jelentősen megkönnyíti, hogy minél gyakrabban készítsem el ezt a mutatós kis sütit.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
15 dkg vaj apró kockákra vágva, hidegen
1 csipet só, elengedhetetlen
6,5 dkg porcukor
1 tojás sárgája
30 ml 2,8 %-os tej

Elkészítés:
Én vajas, omlós tésztákhoz mindig a robotgépemet használom, amiben van egy brutálisan kinéző, veszélyesen éles kaszaszerű pengés tartozék, a legjobb, legtöbbet használt mind közül. A lisztet beleöntöm a tartályba, hozzáadom a kockákra vágott vajat, és elindítom a gépet. Amikor már apró morzsákat csinált a késes betét a vajas lisztből, utánaküldöm a sót, cukrot, majd a tojássárgáját és a tejet is. Nagyon gyorsan labdává fogja alakítani a hozzávalókat a gép anélkül, hogy a vajat felmelegítené a tésztában, és ez a záloga annak, hogy a tésztánk omlós legyen. Ekkor fogok egy nylon zacskót, beleteszem a tésztát, és a zacskón keresztül nagyjából (ahogy nagymamám mondaná: átabotában) meggyúrom kicsit a tésztát, majd ellapítom, és irány a hűtő egy órára.
Lisztezett deszkán 3 mm vastagra nyújtom a roppant jól kezelhető matériát, kiszúrom belőle az alakzatokat, minden másodiknak lyukat szúrok a közepébe, és 180 fokos sütőben 10 perc alatt halvány sárgára sütöm. Ha elkészültek, kihűtöm őket, majd a lyukas közepűeket teaszűrőn át megszórom porcukorral.
Töltelékként én most passiógyümölcs, avagy maracuja krémet használtam, de legközelebb biztosan citromkrémmel próbálom majd. Kész termék lévén nem volt más dolgom, mint megkenni a lyukkal nem rendelkező egyedeket a krémmel, a közepükön vastagabban, majd óvatosan ráhelyeztem a lyukasakat, és kész is volt. Nagyon jót tesz a sütinek, ha áll pár órát, hogy a krém kissé megpuhíthassa a tésztát.


1 megjegyzés:

  1. Most állítom össze a süti tésztáját - jót mosolyogtam: az "átabota" szót én is használom :)

    VálaszTörlés