2016. június 2., csütörtök

Spenótos, ricottás ravioli

Szerintem mi családilag rossz helyre születtünk, mindannyiunknak Olaszországban lenne a helye. Sok egyéb szempontot figyelembe véve se lenne ez rossz, de ami az evést illeti, egyszerűen páratlanul jó életünk lehetne ott. Imádjuk a friss tésztákat, én elég régen gyúrok magunknak, persze csak nyáron, mikor kicsit mindenre több az idő, meg nyilván cérnametéltnek nem állok neki, se csigatésztának, de mióta megvan a Kitchen Aidem és a hozzá való tésztagép, sokszor tetünk már friss házi tésztát. Meg kell mondjam, egyszerűen semmivel, de semmivel nem hasonlítható össze. Sem ízben, sem állagban, sem sehogy. És mióta gyakorlottnak kiálthatom ki magam a készítésében, nem is vesz sokkal több időt igénybe, mint a gyári. Meggyúrni maximum 10 perc, pihen 20 percet, a nyújtás, vágás pedig már megy, mint a karikacsapás. Mindenkit bíztatok a tésztakészítésre, nemcsak azért, mert jó játék, hanem mert leírhatatlan a különbség a házi tészta, és a bolti között.
Ez a ravioli kicsit pepecselősebb, mint egy széles metélt mondjuk, de bőven megéri.


Hozzávalók:

50 dkg sima liszt
5 egész tojás
egy mokkáskanál só
egy gondolatnyi olívaolaj
liszt a szóráshoz, nyújtáshoz
30 dkg fagyasztott spenót felengedve, kinyomkodva
egy nagy gerezd fokhagyma
15 dkg ricotta
só, bors
vaj

Elkészítés:


A munkapultra szórtam az előzőleg kimért lisztet, mélyedést csináltam a közepébe, beleütöttem az öt tojást. Fokozatosan összekeverve a tojást a liszttel, sóval meggyúrtam a tésztát, dolgoztam vele kb. 10 percig, Amikor elég simának és ruganyosnak ítéltem a matériát, megspricceltem olajjal, és 20 percet hagytam pihenni. Ehhez a művelethez folpack fóliába tekertem. Elkészítettem a tölteléket: a fokhagymát apróra vagdaltam, egy kanálnyi vajon átforrósítottam, majd hozzáadtam a spenótot. Sóztam, borsoztam, majd hűlni hagytam. Amikor már csak langyos volt, hozzákevertem a ricottát. A tésztát többször áteresztettem a gépen, hosszú, arasznyi széles csíkok lettek belőle. Ezekre  kis halmokban ráhelyeztem egy-egy kávéskanálnyi tölteléket, beborítottam egy másik tésztalappal, lelapogattam a töltelék körül a tésztát, összenyomkodtam, majd cakkos szélű formával kiszaggattam. Mehettek a sós vízbe főni úgy 5-7 percre. A tányéron olvasztott vajjal locsoltam meg, bőven adtam hozzá frissen reszelt parmezánt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése