2013. április 17., szerda

Paradicsomos csirke egytál

Ezt a receptet azért szeretem, mert egyrészt roppant egyszerű, másrészt lehet vele variálni: hangolhatom olaszosra, vagy tehetek bele olyan fűszereket is, amik teljesen más ízvilágúvá teszik a végeredményt. Határt csak a fantázia szab. Gyakorlatilag egy darab edényt kell utána elmosogatni, viszont vendégségnél is jól jön, hiszen előző nap simán elkészíthető 5 perc alatt, ha megérkeznek a vendégek, már csak sütni kell. Nos tehát: a szószban pácoljuk a húst, talán mondanom sem kell: minél tovább, annál jobb.

Hozzávalók:
1 kg csirkehús, ízlés szerint, én mindig mellből készítem, mert csak azt szeretjük
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dl kefír
2 evőkanál paradicsompüré
fél dl olaj
1 evőkanál vegeta
só, bors, majoranna (és itt lehet játszani a fűszerekkel: én ki nem állhatom a majorannát, ezért rozamringot, bazsalikomot, oregánót szoktam használni. Aki mást szeret, mást használ)
 
Elkészítés:
A hagymát, fokhagymát lereszelem, simára keverem az olajjal, a kefírrel, a paradicsompürével. Sóval, borssal és a fűszerekkel ízesítem, jól összekeverem. Ebbe a szószba kerülnek bele a húsdarabok. Lehet abban az edényben összeállítani, amiben sütni fogjuk. a szószban pácoljuk a húst, talán mondanom sem kell: minél tovább, annál jobb. Sütni legalább 35-40 percig kell fólia alatt, utána anélkül, hogy a szósz besűrűsödjön. Rizzsel szoktam tálalni, de persze bármilyen olasz tésztával remek.Dúsítható apróra vágott mozzarellával, amit a tetejére szeletelünk közvetlenül azelőtt, hogy kivennénk a sütőből, de adhatunk hozzá olajbogyót is, megszórhatjuk fenyőmaggal, parmezánnal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése