2013. április 21., vasárnap

Mákos palacsinta paleo módra

Arról, hogy miért próbálom ki a paleo életmódot, majd később mesélek, remélhetőleg már akkor eredményekről is be tudok számolni. 
Reggelire készült ez a finomság, és mondhatom, nem csalódtam benne. A tömény mákos íz miatt nem lehet belőle sokat enni, legalábbis én a három amerikai palacsinta méretű darabnak csak a felét tudtam megenni, de a maradék jó lesz majd tízóraira.


Hozzávalók:

4 dkg mák
4 dkg kókuszreszelék
2 kis tojás
1 teáskanál eritritol
2 közepes alma reszelve
kókuszzsír a sütéshez

Elkészítés:

A mákot és a kókuszreszeléket kávédarálóban megdaráltam, hozzáadtam a tojást, a meghámozott, lereszelt almát és az eritritolt.  Minden palacsintát egy teáskanál olvasztott kókuszzsíron megsütöttem. Közepes, vagy annál kisebb lángon süssük, hogy a tésztában az alma is átsülhessen. Megpróbáltam egy tojással elkészíteni, de úgy szétesett, amikor meg akartam fordítani.

Agavé sziruppal édesítettem.


5 megjegyzés:

  1. Üdv a paleosok táborában.Én 15 hónapja így élek, és tökéletesen elégedett vagyok.Remélem, nálad is annyi pozitívumot hoz majd, mint nálam.:)
    A recept roppant gusztusos, vinném a hoxás naplómba, ha nem bánnád.Ott gyűjtöm témák szerint a paleos recepteket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mariann, én még csak egy hete... se?:) Nekem sincs semmi problémám, remélem, nem is lesz, csak pozitívuma. A receptet pedig használd egészséggel!

      Törlés
  2. Nagyon kíváncsian várom a paleo recepteket, mert eddig én a környezetemben azt láttam, hogy az Isten pénze sem elég rá. Ezen kívül mivel szinte semmi olyasmit nem lehet enni, amihez mi hozzá vagyunk szokva, a legnagyobb kihívás a "mit?". Szóval nagy lelkesedést kívánok, önző módon is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt tapasztalom, hogy nem olcsó a dolog. DE el lehet dönteni, hogy paleo alapanyagokra, vagy gyógyszerre költi valaki a pénzét. Én döntöttem:)

      Törlés
  3. Én a hagyományos magyar ételeket készítem, meg amit eddig is paleo előtt.Csak a gulyáslevest pl. krumpli helyett jóval több zöldséggel készítem, a bolognait sárgarépacsíkokkal eszem, a sült húsokat meg sült zöldségekkel, zöldségpürékkel, savanyúval, salátával.1 év után vásároltam be maglisztekből, addig csak lenmaglisztből sütöttem kenyeret, ha végképp nem bírtam.A paleo óta nem voltam influenzás, kb . a gyógyszerek árát költöttem el a webshopnál eritritre, maglisztre, magokra, cocomasra.Ha segítség az elindulásnál, van a hoxán 6 paleos naplóm mariann63 néven,kukkantsatok bele.Én a kezdetekkor örültem volna, ha ilyet találok.http://www.hoxa.hu/?p1=naplo&p2=80315

    VálaszTörlés