2024. február 4., vasárnap

Gomba bourguignon

Van nekem egy csodás burgundi marha receptem, vagyis hát persze nem nekem, hanem Gordonnak, akinek a receptje alapján évek óta óriási sikerrel készítem ezt a vörösboros marharagut. Nagy örömmel vettem tudomásul, hogy ezt az ételt lehet vegánosítva is enni, gombából, répával, borsóval. Neki is ugrottam, és bár kétség sem férhet hozzá, hogy a burgundi marha és a burgundi gomba egész más étel, azért a gombát is jó étvággyal fogyasztottuk, nagyon ízletes, egyszerűen elkészíthető ragu.

Hozzávalók 3 adaghoz:

25 dkg csiperke gomba
1 közepes vöröshagyma
2 közepes sárgarépa
2 marék fagyasztott zöldborsó
1 evőkanál szójaszósz
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál szárított kakukkfű
1 teáskanál vöröshagyma por (elhagyható)
egy kevés zöldség alaplé
max. 1 dl vörösbor
2-3 evőkanál kókuszolaj vagy olívaolaj

bors
1 mokkáskanál pirospaprika
60 ml növényi tej
1 csapott evőkanál étkezési keményítő

Elkészítés:
A gombát és a répát megtisztítottam, a gombát vastag szeletekre vágtam, a répát pedig vastag karikára, azaz inkább kúpokra. Megpróbáltam megfogalmazni, hogy csinálom, de nem sikerült, úgyhogy legközelebb lövök erről egy rövid videót.
A vöröshagymát apróra vágtam, a megmelegített zsiradékon megdinszteltem, 4-5 percig pároltam. Ekkor hozzáadtam a kakukkfüvet, gombát, répát, borsót, szeletekre vágott fokhagymát és a vöröshagyma port. Tovább kevergetve átmelegítettem mindent.  Ezután került az edénybe a vörösbor és a szójaszósz, felforraltam újra az ételt, majd egy kevés zöldség alaplevet (ennek hiányában vizet) hozzáadva fedő alatt puhára pároltam az ételt.
Végül a növényi tejben csomómentesre kevertem a keményítőt és besűrítettem bele a gombát. Egy perc forralás után el is készült a gomba bourguignon. Burgonyapürével tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése