2023. október 22., vasárnap

Mákos londoni szelet

Ezer éves recept, egy időben szegény anyósom sütötte mindig nekünk, nem volt egy nagy cukrász, de ezt remekül készítette. Aztán én is megsütöttem néhányszor, az ős blogon fent is van a receptje, amihez pillanatnyilag nem férek hozzá online, de a receptes dobozomban ott van papír alapon is. Ma mákos verzióban próbáltam ki az eredetileg barack lekváros, dióhabos sütit, most meggy lekvárral és darált mákkal készült, óriási sikert aratva itthon.


Hozzávalók:

25 dkg liszt
15 dkg vaj
4 db tojássárgája
6 gramm sütőpor
10 dkg cukor
1 csomag Bourbon vaníliás cukor
1 csapott mokkáskanál só

Töltelék:
15-20 dkg darált mák
10 dkg cukor
4 db tojásfehérje
1 üveg meggy lekvár (nekem saját készítésű dzsemem volt itthon, fincsi egész meggy szemekkel, hát elég jó választásnak bizonyult)

Elkészítés:
A késes betétű robotgépemben készítettem el a tésztát, minden ilyen jellegű sütit ebben állítok össze. Beleöntöttem a tartályba a lisztet, sót, cukrot, sütőport, vajat, és vizes homok állagúra dolgoztattam a géppel. Hozzáadtam a tojássárgákat, és pillanatok alatt egy szép labdává dolgozta a gép a cuccot. Be se kellett tennem a hűtőbe pihenni, lehetett is vele dolgozni. Nyári melegben érdemes azért kissé visszahűteni a vajas tésztát.
Fogtam egy sütőpapírt, belefektettem a tepsibe, behajtogattam a papírt a tepsi széleit megjelölendő, és ezen a papíron nyújtottam ki a tésztát.  180 fokos sütőben 15 percig elősütöttem.
Közben elkészítettem a tölteléket. A fehérjéket kemény habbá vertem úgy, hogy több részletben adagoltam hozzá a cukrot. Amikor már szép fényes volt a hab, és megtartotta a csúcsokat, amikor a habverőt kiemeltem a masszából, fa lapáttal hozzákevertem a darált mákot.
A sütőből kikerülő, elősütött tésztára rákentem a meggy lekvárt, ne sajnáljuk belőle, attól lesz nagyon finom, majd a habot is elsimítottam a tetején. 180 fokon sütöttem még 20 percig, de ez sütőfüggő, tapintsuk meg a habot a süti tetején, ha már szilárd, akkor kész is van.


Nem könnyű szépen szeletelni, melegen, langyosan ne is próbálkozzunk vele.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése