2023. március 9., csütörtök

Házi tortilla

Van itthon egy nagy csomag tortillám, de azért, hogy egyet megegyek ebédre a tegnapi maradék falafellel, biztos, hogy nem fogok felbontani egy nyolcas csomagot. Mégpedig azért nem, mert abból biztos, hogy egy vagy kettő megmarad, megszárad, megy a kukába, azt pedig mindenképpen szeretném elkerülni. Ezért aztán gyorsan összedobtam egy adag házi készítésűt.


Utálom, amikor azt olvasom egy receptben, hogy hipphopp, csak úgy összedobták, miközben pontosan látszik, hogy sem a hozzávalók száma, sem a recept hossza nem kecsegtet azzal, hogy csak úgy össze lehetne lazán dobni az ételt. Ez viszont bizony isten olyan. Kell hozzá liszt, víz, só, olaj, sütőpor. Négy-öt percnyi gyúrás, 10 percnyi pihentetés, és máris lehet sütni.

Hozzávalók 4 darabhoz:

2,5 dl liszt
1/3 teáskanál só
1/3 teáskanál sütőpor
2 teáskanál étolaj
max. 1 dl víz, attól függően, mennyit kíván a tészta

Elkészítés:

A hozzávalókból tésztát készítünk, alaposan megdagasztjuk, hogy szép, sima felületű gombócot kapjunk belőle. 


Tíz percig letakarva pihentetjük, majd az egy tortillányi tésztagombócot jó vékonyra kinyújtjuk, és forró serpenyőben megsütjük. A serpenyőbe nem kell semmilyen zsiradékot tennünk.


Tiszta konyharuhával letakarjuk a tortillákat, hadd puhuljanak kicsit saját gőzükben és már fogyaszthatjuk is.

Kerestem a falafelt, hátha szerepel a receptje a blogomban, aztán rájöttem, hogy azért nem, mert néhányszor megpróbálkoztam magam elkészíteni, de rájöttem, hogy jó falafelt csak magam áztatta, darálta csicseriből tudok készíteni, a konzervből készült szétesik az olajban, úgyhogy én bizony ezer éve vagy fagyasztott falafelt veszek, vagy készen kapható porból csinálom, bár olyat már sok éve nem láttam egy boltban sem. Úgyhogy ne szégyelljétek megvenni a mirelitet, akár bő olajban, akár anélkül air fryerben készítitek, kitűnő lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése