2023. március 8., szerda

Besan chilla, vagyis csicseriborsó lisztből készült palacsinta

És megint megtörtént, ami a minap a bulgurral, vásároltam egy csomag csicseriborsó lisztet, csak arról feledkeztem meg, hogy mikor legutóbb a Culinarisban jártam, akkor is vettem egy fél kilót (gram flour). Pár évvel ezelőtt jártam Steiner Kristóf főzőeseményén, ott kóstoltam először ezt a tojásomletthez hasonló lepényt, gondoltam, pont ideje itthon is megvalósítani, ha már dúskálunk az alapanyagában.

 

Hozzávalók 1 főre:

5 dkg csicseriborsó liszt (gram flour vagy besan)
egy nagy csipet só
egy csipet ajwain/ajowan/Carum copticum/püspökfű (ázsiai szaküzletekben kapható, én az egzotikusfuszerek.hu-n rendeltem. Indiában széleskörűen alkalmazzák, mondhatni alapfűszer, nemcsak chutney-kba, talkákba teszik, de sütik kenyerekbe, naanba, parathába. Íze a kakukkfűéhez hasonlatos, de erőteljesebb. A mag valójában nem mag, hanem a növény termése.) Ajwain hiányában jó lesz a kakukkfű is.
egy kevés kurkuma
egy mokkáskanálnyi reszelt gyömbér, ennek hiányában őrölt gyömbér por

ízlés és lehetőség szerint: aprított póréhagyma, vagy újhagyma, és akár vöröshagyma is, pár karika chilipaprika, magjától megfosztott paradicsom darabolva, gomba, répa reszelve, és még ami fellelhető otthon, és kedvünk van beletenni
apróra vágott koriander vagy petrezselyemzöld
víz
egy kevés olaj a sütéshez, de tényleg csak egy gondolatnyi

Elkészítés:

Olyan egyszerű, mint a hanyattesés. A lisztet keverőtálba tesszük, megsózzuk, hozzáadjuk a fűszereket, beletesszük a felvágott, lereszelt zöldségeket, majd elkezdünk hozzá vizet adagolni. Ezzel a művelettel bánjunk óvatosan, kevés víz is elég lesz ahhoz, hogy egy palacsintamasszánál sűrűbb állagot kapjunk.

Egy tapadásmentes serpenyőbe öntsünk néhány csepp olajat, melegítsük fel, tegyünk a masszából a serpenyőbe, a merőkanál hátával szépen egyengessük el, majd közepes, vagy annál kisebb lángon a lepények mindkét oldalát süssük meg.

Mivel én egy kicsit elgaloppíroztam magam a chili mennyiségével, és annak ellenére, hogy eltávolítottam a magjait és az erét is, csípősre sikerült a palacsinta, amit reggel még nem annyira kívántam, tettem a tetejére jó sűrű tejfölt, hát valami fenségeset ettem belőle!

Valamiféle mártogatós egyébként nem árt mellé, akár mentaszósz, akár egy kis mangó chutney biztosan nem rontja el, de egy jó kis tejföl biztosan akad a hűtőben, feltéve persze, hogy nem akarunk tejmentes ételt, ebben az esetben válasszunk másféle mártogatóst.

Szokás egyébként szendvicsalapnak is használni, különféle krémekkel kenik meg, két palacsintát összeborítanak, felszeletelik, és kész a fehérjében gazdag, gluténmentes, tejmentes fogás.



1 megjegyzés: