2021. május 14., péntek

Kínai szezámmagos csirke

Nem vagyok nagy barátja a kínai gyorsétkezdéknek. Nem tudom, milyen húsból főznek, nem tudom, milyen ízfokozót használnak, ráadásul mindent bevonnak azzal az agaragaros, ragacsos szuttyal, az különösképpen nem vonz. De azért volt szerencsém normális kínai éttermekben is enni, így aztán tudom, hogy vannak jó ételeik, csak azokat otthon kell elkészíteni. Az első kínai szakácskönyvem igazi kuriózum volt Magyarországon, legalább 30 éves, egy-két évente előveszem, átlapozom, és gung bao csirkét csak abból főzök. Bár nem ebben a könyvben, de ma ráleltem egy rémesen egyszerű szezámos csirkemellre, amit el is készítettem rögtön, mutatom, hogyan kell.


Hozzávalók 3 főre:

40 dkg csirkemell filé nem túl nagy kockákra vágva
2 gerezd zúzott fokhagyma
2 evőkanál olaj
4 dl olaj a sütéshez
2-3 evőkanál szezámmag világos barnára pirítva

A bundához:
1 tojásfehérje
fél csésze liszt átszitálva
negyed csésze keményítő
fél teáskanál sütőpor
1 evőkanál olaj
fél teáskanál só
fél csésze jéghideg víz

mártás:
1/3 csésze méz
1 teáskanál almaecet
fél teáskanál ketchup
1 teáskanál szezámolaj
1 evőkanál keményítő
fél csésze víz
1 teáskanál só

A mártás hozzávalóit összekeverjük, félretesszük.
A tészta hozzávalóit összekeverjük, és a csirkemell kockákat beletesszük a tésztába.
Egy serpenyőben felmelegítjük a 4 dl olajat, legyen jó meleg, de ne tűzforró. A tésztába forgatott húsdarabokat egy ételcsipesz vagy villa segítségével egyesével belerakosgatjuk az olajba (ez akkor már gyöngyözzön, amikor beleérnek a húsdarabok), lehetőség szerint úgy, hogy a húsok ne süljenek össze bundájuknál fogva. Lehet, hogy akár a két részletben való sütés is célszerű ilyenkor.
A húst süssük készre, ez olyan 6-7 percet igényel. Mindenképpen érdemes egy darabot kettévágni és lecsekkolni, átsült-e.
Közben egy másik serpenyőben melegítsük meg a két evőkanál olajat, reszeljük bele a fokhagymát, egy percig kevergessük, majd öntsük hozzá az összekevert mártást, és főzzük 2-3 percig, amíg besűrűsödik. Én tettem a mártásba chilipelyhet is, mert szeretem, ha kicsit csípős ez az étel, de természetesen ez elhagyható.
Ebbe a mártásba szedjük bele a megsült, lecsöpögtetett húsdarabokat. (Az olajból kiszedtem egy papírtörlővel bélelt tányérra, és amikor kicsit leitattam róla az olajat, akkor raktam bele a mártásba.) Átkevertem, hogy mindenhol bevonja a húsokat a szósz, megszórtam az előzőleg megpirított szezámmaggal, rizzsel tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése