2021. április 8., csütörtök

Spenótos, ricottás lasagne

Itt az ideje a spenótnak, no nem feltétlenül azért, mert olyan olcsó lenne, hanem mert zöld, élettel teli, és persze finom. 


Én a ricottát úgy önmagában nemigen komálom, de ebbe az ételbe elengedhetetlen. Az már csak hab a tortán, hogy ehhez a lasagnéhoz most a tésztát is magam gyúrtam, vágtam, és meg kell mondjam, össze sem lehet hasonlítani a készen vásárolt tésztásokkal a végeredményt, akkor se, ha az a tészta a legeslegjobb olasz minőség. Ez van, a  friss tészta mindig sokkal jobb. Lasagnét készíteni meg egyszerű, mint a hanyattesés, hiszen csak gyúrni kell, kinyújtani, felvágni, és kész. De természetesen akinek ehhez nincs kedve, kapjon elő egy készen vásároltat, és hajrá, hajrá! A fotók esti műfényes, telefonos izék, ez van...



Hozzávalók:

70 dkg friss spenót
25 dkg ricotta
1 nagy gerezd fokhagyma
bors, só
7 dkg liszt
7 dkg vaj
8 dl tej
reszelt szerecsendió a besamelbe
jó minőségű sonka ízlés szerint, azért olyan 4-5 szelet jó, ha van összességében kb. 20 dkg
parmezán sajt ízlés szerint, nyilván minél több, annál finomabb a lasagne
lasagne tészta

Elkészítés:

A spenótot gondosan megmostam, bár ez bőven üvegházi, sok sár nem lehet rajta, de azért legyünk precízek, kevés kiábrándítóbb dolog van, mintha ropog a homok a fogunk alatt. Egy nagy lábasba tettem, öntöttem alá fél pohár vizet, és ezen puhára pároltam a spenótot. Majd leszűrtem, és amikor langyosra hűlt, alaposan ki is nyomkodtam a maradék nedvességet belőle. Deszkán apróra vágtam.

Összekevertem a ricottával, ízesítettem sóval, borssal és a pépesített fokhagymával. Ezután következett a besamel. A vajat felolvasztottam, rádobtam a lisztet, átkevertem, de nem pirítottam, majd felöntöttem a hideg tejjel. Folyamatosan keverve felforraltam, és főztem 3-4 percig. Só, bors, reszelt parmezán, reszelt szerecsendió.



Jöhet az összeállítás. A besamelből annyit egy hőálló edény aljára kanalazunk, hogy befedje az edény alját, erre tesszük az első réteg tésztát. Beborítjuk sonkával, spenótos ricottával, betakarjuk újabb réteg tésztával, és ezt addig folytatjuk, míg el nem fogy a töltelék. Az utolsó réteg tésztát kenjük be besamellel. Szórjuk meg reszelt parmezánnal (vagy mozzarellával, az is jó lesz), és 180 fokon süssük 50 percig az ételt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése