2021. március 28., vasárnap

Gesztenyekrémes rolád, akár húsvétra is

Már megint egy süti... Az a baj, hogy nemcsak elkészítem őket, de hiperaktívan részt is veszek az elfogyasztásukban... Ez a rolád most konkrétan azért készült, hogy legyen mit lefotóznom. Igen, hát ez van. Üdvözöljük ovációval az új objektívemet, hiphip hurrá!


Hozzávalók:

5 db tojás
5 evőkanál porcukor
5 evőkanál liszt
25 dkg gesztenyemassza
25 dkg mascarpone
1 teáskanál rum

Elkészítés:

Olyan egyszerű, mint egy faék. A tojásokat beletettem a robotgép táljába, hozzászitáltam a porcukrot, és fehéredésig kevertem. Ez kb. 5 perc volt. Amikor már könnyű, habos, világos volt a krém, hozzászitáltam a lisztet, és azzal is kevertem néhányat a masszán, de ezzel már óvatosan kell bánni. Aki gyakorlatlan még, fogjon egy spatulát, és nagy, laza mozdulatokkal oszlassa el a krémben a lisztet, így megbizonyosodhat róla, hogy sikerült mindenhol egyenletesen elkeverednie a lisztnek a tojásos krémben.

Egy nagy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral, kenőkéssel rákentem a piskóta masszát, elegyengettem, hogy szép szabályosak legyenek a szélei, és 200 fokon 8-9 perc alatt készre sütöttem a piskótát.

Kivettem a tepsiből, lefejtettem a hátoldaláról a papírt, és ahogy nagymamámtól tanultam, nagyon-nagyon alaposan kicsavart, épp csak nedves konyharuhára helyeztem a piskótát, majd a konyharuha segítségével felcsavartam, hagytam hűlni.

Közben elkészült a krém, kikevertem a mascarponét a gesztenyemasszával, rummal. Végül kigöngyöltem a már hideg piskótát, megkentem a krémmel, újra felcsavartam, és zsírpapírba tekerve betettem a hűtőbe, hogy a krém megszilárduljon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése