2021. március 25., csütörtök

Vörös bársony torta születésnapra

Nem lesz rövid bejegyzés. A recept Bebepiskótától származik, mindent úgy csináltam, ahogy ő tanácsolta. Érdemes belevágni, ha csak egy kis affinitásod is van a tortakészítés iránt, mert amikor elkészül a mű, és szemügyre veszed, még ha látod is a tökéletlenségeit, nagyon büszke leszel magadra. Ráadásul irtó finom, az utolsó morzsáig elfogyott. Persze már most tudom, hogy mit kell másként csinálni legközelebb, ezt a posztba bele is fogom írni, így te megspórolsz egy kört. 


Hozzávalók:

Piskóta ( 2 db 18 cm átmérőjű piskóta) 
6 db tojás 
170 gramm kefir 
200 gramm kristálycukor 
270 gramm liszt 
15 gramm kakaópor 
100 gramm olaj 
1 csomag sütőpor 
1 teáskanál piros ételfesték 
1 csipet só vaníliás cukor vagy kivonat 
150 fokon egy órán keresztül sül.

Lekvár: bármilyen piros színű, savanykás lekvár jó lesz: eper, meggy, ribizli.

Elkészítés:

Két 18 cm-es kapcsos tortaforma aljába sütőpapírt vágtam, beleillesztettem. 

A kefírbe beletettem az ételfestéket és az olajat, félretettem.

A tojássárgához hozzáadtam a cukor felét, 10 dekát, és addig kevertem, amíg habos nem lett, színe egész halvány sárgára nem változott. Beleöntöttem a piros olajos kefírt, elkevertem.

A tojásfehérjéket robotgéppel habosítani kezdem, megy bele a kristálycukor másik fele. Kemény habot kell kapnom belőle.

Egy tálban összekevertem a lisztet, kakaót, sütőport és sót. A keveréket beleszitáltam a piros masszába. 

Több részletben hozzáadom a felvert tojásfehérjét. Az első adagot bátran, erőteljesen keverjük bele a piros krémbe, a többit már óvatosan, nagy, alákeverő mozdulatokkal vegyítsük el. 

A massza egyik felét az egyik tortaformába, a másikat a másikba öntsük bele. 150 fokos sütőben süssük egy órán át. Ajtónyitogatás nincs, ez piskótánál alapvetés.

                                   


Töltelék: 
350 gramm mascarpone 
400 gramm habtejszín 
100 gr porcukor
A hozzávalókat egy robotgép táljába tesszük, habosra verjük.



Ha a piskóta kisült, hagyjuk teljesen kihűlni, majd mindkettőt vágjuk félbe, így kapunk négy karikát. Ha netán a piskótáink púposak lettek, vágjuk egyenesre, mert nem fog csoda történni, azok a púpok útban lesznek. Az első karikát helyezzük vissza a tortaformába, kenjük rá a mascarponés krém harmadát. Ne spóroljunk vele! A krémre öntsünk bármilyen piros színű lekvárt, én saját készítésű meggy dzsemmel dolgoztam. Helyezzük a krém-lekvár tetejére a második piskóta karikát, és folytassuk a töltést, amíg tart a hozzávalókból. Tegyük az utolsó piskóta karikát a torta tetejére. Sajnos nekem nincs magas, állítható tortaformám, azaz a torta készítésekor még nem volt, ezért nem tudtam megoldani, hogy a megtöltött tortát szorosan körbevegyem folpackkal és rátegyem a karikát, ezért lett hordó formájú a tortám kissé, ugyanis bár a két kapcsos formám 18 cm, mégis van köztük egy pici eltérés. Ezt próbáltam korrigálni, de az eredmény nem lett tökéletes. Azóta megérkezett a Tschibo állítható tortakarikája, úgyhogy a következő torta pöpec lesz. Legalábbis ajánlom neki, mert marha drága volt a karika... 

A megtöltött tortának legalább 4 óra kell, hogy kidermedjen, az enyém egy egész éjszakát hűsölt a hűtőben.

Burkoló krém:

3 db tojásfeherje (L méret) 
150 gramm kristálycukor 
250 gramm vaj

A tojásfehérjét és a kristálycukrot egy rozsdamentes tálba tettem, majd vízgőz fölött addig kevertem-melegítettem, míg a cukor el nem olvadt a fehérjében. Maximum 70 fokos lehet a fehérje, de addigra el is olvad a cukor. Érdemes az ujjaitok közé venni egy kevés fehérjét, és megnézni, érzitek-e benne a cukorszemcséket. Ha nem, akkor zutty, mehet a robotgép táljába, ahol kihűlésig habosítjuk. Ez úgy 7-8 perc. Ha a massza már stabil csúcsot képez, kis adagokban keverjük el benne a SZOBAHŐMÉRSÉKLETŰ, de nem folyékony, nem túlságosan lágy vajat.

Ekkor kezdheted a burkolást. Csinálhatod késsel, spaklival, vagy amivel akarod, de ha jót akarsz magadnak, akkor ilyen eszközzel fogsz neki, ebből is a bal oldali, hajlítottra lesz elsősorban szükséged. Fontos, hogy ne legyen túl hosszú a kés, a röviddel sokkal kényelmesebb dolgozni. 



Nos, első körben bekened a burkoló krémmel a torta oldalát, tetejét. Fontos, hogy sima legyen. Ennek a rétegnek az a szerepe, hogy a piskótamorzsákat megkösse. Mehet a hűtőbe 1-2 órára. Ezután jön a második forduló, itt már tényleg oda kell figyelni, hogy a lehető legsimább legyen a krém a tortán. Én ehhez bevetettem mindent, ami a kezem ügyébe került, de a lockdown után első utam az Obiba vezet majd, ahol veszek egy hosszú, fém spaklit, mert amivel most operálni tudtam, az túl rövid volt. Nohát, végre-valahára elkészültünk a tortával, mehet felhasználásig megint a hűtőbe. A díszítésnél csak a fantázia szab határt, nekem ugye itt covid kellős közepén nem sok minden állt rendelkezésemre, amivel a macaronokat szoktam díszíteni, az itt nem jött szóba, úgyhogy kézenfekvő - és finom! - megoldás volt a friss gyümölccsel való díszítés. 
Remélem, eljutottál idáig az olvasásban, és valamikor nekiállsz ennek a finomságnak, hidd el, megéri.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése