2020. április 2., csütörtök

Sült gombás tagliatelle

Ma már muszáj volt felhasználni a hétvégén házhoz szállított gombát, így azt találtam ki, hogy egy sült gombás tagliatellét készítek. Csinálhatod bármilyen, szívednek kedves tésztával egyébként.


Hozzávalók 3 főre:
30 dkg gomba megtisztítva, vastagabb szeletekre vágva
3 evőkanál olívaolaj
3 evőkanál vaj
2,5 dl tejszín
fél dl fehér bor
só, bors, őrölt rozmaring, oregánó, reszelt szerecsendió (a fűszerezéssel is követheted a család kedvenc vonalát, olyan fűszert használj, amit szerettek)
reszelt parmezán a minél több, annál jobb elvet követve
friss petrezselyemzöld

Elkészítés:

Az olaj és a vaj felét egy wokban felmelegítettem, rádobtam a gombát, és erős lángon megsütöttem. Kimondottan barnára pirítottam, mert így jön elő a gomba fantasztikus íze. CSAK SEMMI SÓ ebben a fázisban! Ha kész - és ezt te döntöd el, hogy puhán, vagy még roppanósan szeretnéd a gombát -, egy tányérra kiszeded a wokból, félreteszed. A wokba beleteszed a maradék olajat és vajat, ha összeolvadt, mehet bele a bor. Azt forrald egy-két percig! Jöhet a tejszín, a só, a bors és a fűszerek, no meg a reszelt parmezán. Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban rakd vissza a gombát a mártásba, rottyants rajta egyet, szórd bele a felaprított petrezselymet! Ha szükségesnek látod - és valószínűleg indokolt lesz ez a lépés - adj a tészta főzővizéből egy-két kis merőkanálnyit a szószhoz.

A tésztát főzd a csomagoláson feltüntetett ideig, majd szedd bele a szószba, forgasd át és tálalj! Plusz parmezán a tányéron heverő tésztára egyáltalán nem túlzás.

Fotót nem csináltam, mert lássuk be, a gombaszószos cucc csak a magazinokban, profi fotósok és stylistok kemény munkájának árán lesz olyan csábító, mint amilyen lesz, én erre most nem hajtottam, mert sokkal fontosabb volt az íz, az pedig kifogástalan volt.

Másoké ilyen  Kép: pixabay.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése