2018. szeptember 16., vasárnap

Kora őszi szilvás sütemény

Szívfájdítóan szép szeptemberünk van, egyelőre még csak éjszakánként érzem a nyitott ablak alatt, hogy jön az ősz, mert napközben bőven nyári időjárás van. Eszemben sincs egyelőre elpakolni a nyári ruhákat, bármilyen csábítóak is a gardróbban várakozó okker, bordó és barna ruhadarabjaim. A piaci kínálat viszont elárulja, milyen évszak van, így most a szilvának van óriási szezonja, sokfélét lehet kapni. Szombaton nagyszemű fajtát vettem, kint a Bosnyákon még emlékeztem is a fajta nevére, de ez a tudás még hazáig sem tartott ki, pedig nem lakom messze a piactól. Kissé éretlen volt még, magában enni nem volt nagy élvezet, így aztán egy gyorsan összeállítható, elronthatatlan sütit készítettem belőle, 45 perc alatt tokkal-vonóval megvolt.



Hozzávalók:

1,5 csésze liszt  (1 csésze = 2,5 dl)
1 csésze cukor (én kevesebbet tettem bele, 3/4 csészényit, szerintem bőven elég)
10 dkg puha vaj
1,5 teáskanál fahéj
0,5 teáskanál szegfűszeg (megfelel a mézeskalács fűszerkeverék is, ha van otthon)
1,5 teáskanál sütőpor
1 nagy csipet só
1 tojás
0,5 csésze tej
0,5 kg szilva

Elkészítés:

A lisztbe belekevertem a sót, a fűszereket és a sütőport. A vajat robotgéppel habosra kevertem, hozzáadtam a cukrot, azzal is alaposan kikevertettem. Kristálycukrot használtam, tökéletesen megfelel. Hozzáadtam a keverékhez a tojást, majd elkezdtem felváltva adagolni a lisztkeveréket és a tejet. Percek alatt kész az egész tészta. Sütéshez most egy 23 centis kerek, kivehető aljú formát használtam. Beleöntöttem a tésztát, majd kiraktam a megmosott, félbe vágott szilvákkal. A gyümölcs tetejét megszórtam egy evőkanál cukorral, és már mehet is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, nagyjából 35-40 percre.

Nagyon kellemes sütemény, igaz, hogy a kissé éretlen, savanykás szilvából elképesztően jóízű dolog kerekedett a sütőben, nagyon zamatossá varázsolva a végeredményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése