2017. szeptember 20., szerda

Cukormentes, fehér liszt mentes szilvás pite

Szombaton kiszabadultam a piacra, két heti elvonási tünetet kellett enyhíteni azonnal, és a Bosnyák téri piac ebben igencsak megfelelő partnernek bizonyult. Őrületes árugazdagsággal vonult be az ősz a standokra. Gyakorlatilag minden van, de tényleg minden, amire az embernek csak gusztusa támadhat ilyentájt. Leírhatatlanul finom szőlőt és körtét vettem, na jó, az az egy szelet görögdinnye már nem volt az igazi, de erre azért számítani lehetett, de az almák, szilvák úgy illegették magukat a zöldséghalmok között, hogy gyönyörűség volt nézni. Hatféle gyümölcsöt hoztam haza, köztük szilvát is, sajnos a gombócig nem jutottunk el, pedig tervben volt az is, de hát elpárolgott a szilvácska kézen-közön.
Sütöttem belőle egy pitét, nagyon gusztusos fotót láttam róla a Pinteresten (az enyém nem túl sikerült, de ott egye a fene), és semmi olyan nem volt a receptben, amit ne lehetett volna egészséges megfelelőre cserélni, úgyhogy nekiálltam.


Hozzávalók:

1,5 csésze teljes kiőrlésű liszt (kb. 20 dkg)
11,5 dkg vaj
1,5 teáskanál sütőpor
1 teáskanál őrölt fahéj
1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg
1/2 teáskanál só
1 teáskanál vanília kivonat
1 csésze (13 dkg) cukor helyett 2 evőkanál negyedannyi édesítőszer
1 nagy tojás
1/2 csésze (125 ml) tej
szilva ízlés szerint, nem lehetett 30 dkg-nál több, amit belenyomkodtam

Elkészítés:

A lisztbe belekevertem a sütőport, a fűszereket és a sót. A vajat habosra kevertem az édesítővel, hozzáadtam a tojást, a tejet, a vaníliát, majd óvatosan belekevertem a fűszeres lisztet. Egy 24 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral (fogd a sütőpapírt, gyűrd össze, majd simítsd ki valamelyest, ebben az állapotában sokkal könnyebben fogod tudni kibélelni a formát), beleegyengettem a tésztát (nem folyós állagú egyáltalán), majd a felezett, magozott szilvákat szépen körben belenyomkodtam a tésztába. Ügyeltem rá, hogy az ujjammal taszajtsak egyet lefelé rajtuk, ki nem állhatom, amikor a süti tetején ülnek a gyümölcsök, a tészta meg semmit nem lát belőlük. 180 fokos sütőben 45-50 percig sült. Langyosan egészen fantasztikus, másnapra változik az állaga, puhább, még szaftosabb lesz.

Természetesen elkészíthető fehér liszttel, cukorral, sőt, tálalható fagylalttal is...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése