2017. május 15., hétfő

Cukorbetegeknek is jár az édesség




Úgy van, nekünk is jár a nassolás öröme, az édes ízek élvezete. Mióta diétázom, számomra az úgynevezett kis étkezések okozzák a legkevesebb problémát, találtam gyümölcsjoghurtot (Zott gyártmány, Jogobella 0 %-os, átlagosan 12 gr ch/100 gr), vagy iszom uzsonnára egy tejeskávét 3 Korpovit keksszel, aztán kész. De most, hogy az eperszezon sunyi módon elkezdett bekúszni az életembe, nagy a fejtörés. Speciel epret pont szabad enni, alacsony a ch és a kalória tartalma is, fogok is lefagyasztani télre. Úgyhogy nekiálltam epres túrókrémet készíteni, és bár igazán nem valószínű, hogy gasztronómiai Nobel-díjat kapnék majd érte, ugyanis bonyolultsága vetekszik egy faékével, de leírom, mert segítség lehet másoknak.

Hozzávalók:
10 dkg túró (Oké márkájút használtam)
1 evőkanál natúr joghurt
folyékony édesítőszer
15 dkg eper
mentalevelek

Elkészítés:
Magas falú műanyag edénybe tettem a túrót, joghurtot és epret, nagyon krémesre turmixoltam, majd furfangosan két kis tálkába tálaltam, nemcsak a fotó kedvéért, de mennyire jó érzés már, amikor megeszed az első adagot, és boldogan, lelkifurdalás nélkül állhatsz neki a másodiknak is, mert az is a tiéd!

10 dkg túró      7,4 gr ch
1 evőkanál joghurt kiszámolhatatlanul kevés ch
15 dkg eper    12 gr ch
azaz 19,4 gr szénhidrátot ettem, ami éppen ideális a délelőtti 20 grammhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése