2015. július 12., vasárnap

Szalonnás krumpli

A legjobb dolgok végtelenül egyszerűek, pont úgy, mint ez a köret is. Mégis akkora cuppogás volt, amíg ettük, hogy öröm volt hallgatni. A vasárnapi ebéd fasírt lett, de láttam a családon, hogy nem feltétlenül szeretnének petrezselymes krumplit enni hozzá. De mivel abban mindannyian egyetértünk, hogy a krumplinál jobb étel nincs a földön, arra gondoltam, kicsit megtekerem én ezt a krumpli dolgot...


Hozzávalók:

1 kg újkrumpli
4-5 szelet bacon
5 dkg füstölt szalonna
1 csapott evőkanál mangalica zsír
4 szál újhagyma

bors
füstölt paprika
petrezselyem a díszítéshez

Elkészítés:

A krumplit héjában megfőztem, a vizet erősen sóztam. Amíg a krumpli főtt, apró darabokra vágtam a szeletelt bacont és a füstölt szalonnát is, zsírjukat kiolvasztottam, ropogósra sütöttem a szalonnát. Végül a megtisztított, felezett-harmadolt krumplikat a szalonnára tettem, szépen megpirítottam a krumplit is. Időközben adtam még hozzá egy kevés zsírt, mert szükség volt rá. Az utolsó néhány percben a karikára vágott újhagymát is az edénybe tettem, nem puhult át tökéletesen, de épp az volt a cél, hogy még intenzíven érezni lehessen a hagyma ízét.
Tálaláskor só, bors, egy gondolatnyi füstölt paprika került rá.


1 megjegyzés:

  1. Van egy vödrös savanyúság recepted, de nem találom, biztos még a régi blogodon láttam, ki is nyomtattam annak idején, de most mikor aktuális azt sem találom. Ha tudod, feltennéd? Köszönöm. Éva

    VálaszTörlés