2014. augusztus 26., kedd

Bögrében sült sütemény - mikrós édesség 5 perc alatt

És tényleg 5 perc. Tudom, tele az internet ennek a sütinek a receptjével, nekem még tuti kis bögrém is van Hokatától hozzá. Ez az édesség tökéletes olyan esetekben, amikor villámgyorsan kell varázsolni valamit az édességvágy azonnali csillapítására. Nálunk ma nem vészhelyzetben lett hadra fogva, hanem a melanzana alla parmigiana utáni desszertként szerepelt. Nem először, és nem utoljára. 


Hozzávalók 2 adaghoz:

4 evőkanál liszt (nálam fele fehér liszt, fele zabpehelyliszt)
3 evőkanál cukor
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 teáskanál sütőpor
1 tojás
3 evőkanál tej
3 evőkanál étolaj (vagy olvasztott vaj)
egy csipet só
egy marék aszalt áfonya
1 mokkáskanál vaníliapor
1 evőkanál rum

Elkészítés:

A fenti sorrendet követve tálba tettem a hozzávalókat, elvegyítettem őket, majd két bögrébe öntöttem a masszát. Fontos, hogy 3 decis bögrék legyenek, akkor ugyanis a megemelkedő, forró massza nem fog kifutni a mikróba, és nem kell takarítani is egyúttal sütés után.
A kiválasztott bögréket betettem a mikrohullámú sütőbe, legmagasabb (700 W) fokozaton 3 percig "sütöttem" a sütiket.
Vaníliafagyi kötelező tartozék.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése