2014. június 13., péntek

Cseresznyés clafoutis




Mindig rabul ejt a lehetőség, hogy 30+ fokban begyújtsam a sütőt, és mosolyogva nyugtázom, hogy vannak dolgok, amik nem változnak nálam. Tegnap este is muszáj volt sütnöm valamit. Most éppen cseresznyés clafoutis-t (ejtsd: klafuti), mert olyan szép volt a cseresznye a piacon, de remélem, érik már a sárgabarack is..
A clafoutis-t a franciák készítik előszeretettel, meg is értem őket, hiszen szuper jó társítás ez a palacsintatészta szerű anyag és a gyümölcs. Kombinálhatjuk bármilyen gyümölccsel, és készíthetünk de lux változatot is, ha nem hagyjuk ki belőle a pálinkát/likőrt, ha nem másod osztályú gyümölccsel készítjük, hanem prímával, a cukrot kiválthatjuk agavé sziruppal például, a tojás pedig lehet igazi tanyasi. (Könnyen beszélek, nekem húsz darab csodálatosan sárga, kapirgálós, boldog csirkéktől származó tojás figyel a hűtőmben, és van még, ahonnan az jött:)


Hozzávalók:

5 tojás
15 dkg liszt
1 púpozott mokkáskanál sütőpor
8 dkg cukor
3 dl tej
0,5 dl tejszín
2 evőkanál pálinka
1 evőkanál olaj
60 dkg cseresznye
egy marék cukor a cseresznye megszórásához
egy darab vaj a forma kikenéséhez
 
Elkészítés:

A tojásokat habosra vertem a robotgéppel, hozzáadtam a tejet, tejszínt, cukrot, majd apránként belekevertem a sütőporos lisztet is: minden kanál liszttel simára kevertem a masszát. Utolsóként került a tálba a pálinka és az olaj. A pite formát kivajaztam, beleszórtam a cseresznyét, megszórtam egy kis cukorral, ráöntöttem a masszát, és 180 fokos sütőben 35 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése