2014. május 4., vasárnap

Grillezett halloumi sajt salátával

A halloumi az egyik kedvenc sajtom. Kis ideig ugyan eltartott, míg megkedveltem nagyon jellegzetes állagát, amit én csak úgy szoktam mondani, hogy radírgumis. De a halloumi ilyen tulajdonsággal bír, emellett kellemesen sós, és ami a legfontosabb, hogy rémesen egyszerű felhasználni, pillanatok alatt klassz ebéd varázsolható belőle. Serpenyőben szoktam sütni legtöbbször, de grillnyárson is nagyon jól teljesít.


A sajtot vágjuk ujjnyi vastag darabokra. Ne legyen nagyon vékony, mert akkor szétesik. Olívaolajjal kissé kikent tapadásmentes serpenyőt hevítsünk jó forróra, és a sajtok mindkét oldalát 2-3 perc alatt süssük szép aranybarnára. Bármilyen saláta remek mellé, a képen láthatóban jégsaláta, újhagyma, paradicsom volt némi vinaigrette öntettel.
A halloumi egyébként remekül beilleszthető bármilyen diétába, tekintve, hogy glikémiás indexe és kalóriatartalma is ideális. Általában a Lidlben és az Aldiban szoktam beszerezni, de múltkor kaptam a Sparban Hajdú terméket, és meg kell mondjam, az sokkal kevésbé radírgumis állagú és fele olyan sós, mint az előző két említett delikvens.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése