2013. december 20., péntek

Zserbó


Remélem, nem unjátok még a karácsonyi recepteket. Úgy gondolom, a zserbó tradicionális karácsonyi sütemény, itt a helye a sorban mindenképpen. A receptet Friderikusz Sándor mamájától, a drága Erzsi nénitől kaptam, ha jól emlékszem, 1997-ben. Azóta én csak ezt a receptet sütöm, mert pont olyan, amilyennek szeretem a zserbót... Kevés tészta, sok töltelék. A fotó jó régi, ma már másmilyet készítenék, de ez is én vagyok. Én, 7 évvel ezelőtt.





Hozzávalók:

A tésztához:
50 dkg liszt
25 dkg margarin
2 tojás sárgája
5 dkg porcukor
2 dkg élesztő nem felfuttatva, hanem belemorzsolva a tésztába
2 dl tejföl
pici só

Töltelék:
baracklekvár, sok
25 dkg darált dió
20 dkg porcukor
1 citrom héja
mazsola
Csokimáz:
8 dkg vaj
8 dkg porcukor
2 evőkanál kakaó
1 evőkanál tej
Elkészítés:
A tésztának valókat összegyúrjuk, simára kidolgozzuk és egy-két órára félretesszük pihenni. Amikor úgy érezzük, már kipihente magát, három vékony lapot nyújtunk belőle, az elsőt behelyezzük a tepsibe, rákenjük a baracklekvár felét, megszórjuk a porcukros dió felével, erre kerül a második kinyújtott lap, ismét lekvár és dió, majd a harmadik lap. Kicsit megnyomkodjuk a rétegeket, a felsőt sűrűn megszurkáljuk villával, és meleg sütőben megsütjük. Ez kb. 40 percet vesz igénybe, esetleg kicsit többet, de kevesebbet biztosan nem. Ha kisült és kihűlt a tészta, rákenjük a csokimázat. Ehhez a hozzávalókat felfőzzük, semmi bonyolultságot nem igényel az elkészítése.

1 megjegyzés:

  1. Nincs ezzel a fotóval semmi baj, kicsit kevés rajta a süti, de a többi ok:-)) A receptet mentettem, mert ha hiszed, ha nem, még életemben nem sütöttem soha zserbót, azt is a Daubnertől vesszük minden évben, meg a testvérem szokta sütni, náluk eszem ha úgy adódik, ugyanis engem a karácsonyi bevásárlás, meg a főzés már annyira kidögleszt /bár ez így volt fiatalabb koromban is és megszoktuk, hogy megvesszük, ráadásul ott lakunk a Daubnertől kb.10 percre, így az összes ünnepre, szülinapra,stb. onnan szerzem be a finomságokat/, hogy a sütést nem vállalom, csak a somlóit, a többit vesszük. Azért szoktam olykor sütni is pogikat, tortákat is, csak ritkán, amikor kedvem van.

    VálaszTörlés