2013. május 25., szombat

Zöld curry pulykából

Nem, nem és nem akar nyár lenni valamiért. Márpedig nagyon ajánlom, hogy hétfőn, a születésnapomon ragyogó napsütés és kellemes hőmérséklet legyen, mint ahogy azt is nagyon remélem, hogy az azt követő héten Brüsszelben is késő tavaszias időjárás vár ránk. Mozgalmas utazós időszak kezdődik most, remélem, kitart egész nyáron. Álljon itt ennek örömére egy isteni, csupa paleo recept, a távol-keleti konyha egyik gyöngyszeme. Ne riasszon el a sok hozzávaló senkit, egy távol-keleti fűszereket árusító boltban* mindent megtalál.


Hozzávalók:
40 dkg pulykamell filé
2 evőkanál zöld curry paszta
1 közepes doboz kókusztej (400 ml)
4 kaffír lime levél
1 ázsiai citromfű (most sajnos csak szárított)
1 zöld chili paprika kimagozva
4 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál reszelt gyömbér
1 lime héja és leve

olaj
tálaláshoz friss korianderzöld

Elkészítés:
Az olajon üvegesre dinszteltem a karikára vágott újhagymát, az összeaprított chilit, utána megpirítottam a curry pasztát. Egy-két percig kavargattam, majd belevagdostam a lime levelet, a szárított citromfüvet, a fokhagymát és a gyömbért, a lime héját és levét, majd felöntöttem a kókusztejjel. Felforraltam, az apró kockákra vágott pulykamell darabokat beletettem a lébe, és kb. 20 percig főztem, míg meg nem puhult. Addigra a lé kissé besűrűsödött. Korrigáltam az ízét még egy kis sóval, egy csipet római köménnyel.

* Ázsiai termékeket árusító helyek, ahol vásárolni szoktam:

- Ázsia Bolt, Budapest V., Vámház krt. 5.
 tel:  +36 (1) 2157148

 Nyitva tartás:


Hétfő10.00 – 17.00
Kedd07.00 – 18.00
Szerda07.00 – 18.00
Csütörtök07.00 – 18.00
Péntek07.00 – 18.00
Szombat07.00 – 14.00

- Culinaris
www.culinaris.hu


- Szép kis India, Budapest, VII., Wesselényi u. 36.
http://www.exoticindia.hu

- Yong Fa Kft. Budapest, VIII., Rákóczi tér 8.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése