2013. május 12., vasárnap

Gyors ebéd a paleo életmódban

Három hete határoztam el, hogy az allergiám csökkentésére, az asztmám javítására, és nem utolsó sorban a túlsúlyomtól való megszabadulás érdekében belevágok a paleolit táplálkozásba. Adtam magamnak több hónap időt a kipróbálására, megszokására és az eredmények konstatálására. A helyzet az, hogy én alapvetően nem vagyok egy húsimádó, persze szeretem a csirke- és pulykamellet, szívesen eszem tatár beefsteaket, egy jó vadast, de nem kedvelem a zsíros húsokat, sosem eszem sült oldalast vagy körömpörköltet, szóval jobbára a száraz húsok jönnek be, azok se túl gyakran. Na, ennek az ízlésnek nem kedvez különösebben a paleolit életmód, de ha az ember akarja, mindenben megtalálhatja az arany középutat. Mai ebédem egy kis csirke volt grillen sütve, hozzá egy kevés - tényleg csak egy női ökölnyi - édesburgonya, és sült gomba. Nagyon jót ettem belőle. Mert ugye ehet az ember kötelességből, kevés örömmel - velem is előfordult a napokban ez, alig-alig tudtam magamba tuszkolni a sült sertéskarajt, el is süllyesztettem az egyik szeletet a kettőből a mélyhűtő alsó fertályába, ne is lássam mostanában! -, és lehet enni jóízűen, úgy felállva az asztaltól, hogy ne csak a gyomrunk legyen tele, de a lelkünk is legyen elégedett. 


Hozzávalók:

15 dkg csirkemell filé nagyobb darabokra vágva
egy kevés sült csirke fűszerső
15 dkg gomba
egy kevés kápia paprika
egy kevés édesburgonya
kókuszolaj

Elkészítés:

A húsdarabokat bedörzsöltem a fűszersóval, hagytam állni, amíg a zöldségeket megmostam, megtisztítottam. A gombát megmostam, félbe vágtam, az édesburgonyát hasábokra. Egy evőkanálnyi kókuszolajat felhevítettem, néhány perc alatt átsütöttem rajta a csirkét. Kivettem a serpenyőből, a visszamaradt zsiradékon átpirítottam a gombát, megszórtam borssal és őrölt rozmaringgal, de a fűszerezés teljesen egyéni, ki mit szeret. Sózni nem sóztam a gombát egyáltalán. Az édesburgonyát pár pillanat alatt megsütöttem egy másik serpenyőben (hihetetlen, mennyivel hamarabb lesz puha, mint a krumpli...), majd csinosan elrendeztem a tányéron az alkotóelemeket.

2 megjegyzés:

  1. Szia Éva!
    Drukkolok neked, mármint hogy eltűnjön a francba az allergiád. Miközben olvastam a receptet az jutott eszembe, hogy az említett fűszersó vajon tartalmaz-e nátrium glutamátot (E 621-et?)? Azt olvastam, hogy lassan mindenbe tesznek ebből az ízfokozóból, még az állatkajákba is. Rá lehet kattanni rendesen, viszont lerakódik a szervezetben és elég sok kárt okoz, mert egy idegméreg. Az emberek nagy részének ez okozza az allergiáját és egyéb kórságait. Azóta próbálom kerülni az előre gyártott fűszersókat és mindig "kiolvasom" a csomagolást mielőtt a kosárba pakolok...már ha nem felejtem otthon a szemüvegem :) Üdv: Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a drukkolást, rám fér... A fűszersó csomagolása szerint nincs benne semmi adalékanyag.

      Törlés