2013. január 30., szerda

Kolbászos-babos egytál


Ezzel a recepttel már évek óta szemeztem a GoodFood weboldalán. Őszintén szólva nem olyan ütős, mint amilyennek gondoltam, de gyors vacsorának, ebédnek tökéletes. A fűszerezésével lehet bátran játszani, a recept ugyan nem tesz említést oregánóról és rozmaringról, én mindkettőt tettem bele, és biztos vagyok benne, hogy javított rajta.


Hozzávalók:
1 tekintélyes darab sütni való kolbász
egy löttyintésnyi olíva olaj
1 nagy vöröshagyma finomra vágva
3 zellerszár feldarabolva
2 kisebb sárgarépa feldarabolva
2-3 gerezd fokhagyma
1 doboz hámozott, darabolt paradicsomkonzerv
1 doboz fehérbab konzerv
1 liter csirkehúsleves
20 dkg apró tészta, én maceronit használtam
friss petrezselyemzöld

Elkészítés:
A kolbászokat kiszabadítottam a bélből, diónyi gombócokat formáltam belőlük, majd egy gondolatnyi olajon megsütöttem őket, csak annyira, hogy körben színt kapjanak. Amikor szép barnák voltak, kiszedtem őket az edényből, félretettem.
Adjunk még egy kevés olajat a visszamaradt zsiradékhoz, dobjuk az edénybe a hagymákat, zellerszárat és a répát, pároljuk kevergetve 10 percig. Öntsük hozzá a paradicsomot és a levest, forraljuk fel és főzzük úgy tíz percig, ezután tegyük vissza a levesbe a húsgombócokat, majd adjuk hozzá a tésztát is. Főzzük a levest addig, amíg a tészta meg nem főtt. Utoljára adjuk a levesbe a babot, azt már csak át kell forrósítani. Sűrű, tartalmaz egytálételt kapunk, átmenet a leves felé. Ha marad belőle, a levet a tészta felszívja, ezt pótolhatjuk egy kis levessel, de ehetjük sűrűn is. Friss petrezselyem nem fog ártani a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése