2022. január 12., szerda

Házi pizza

Tegnap meséltem, hogy pizzakövet kaptam karácsonyra, amit fel is avattunk este. Minden várakozásomat felülmúlta a kísérlet. Úgyhogy nincs más hátra, mint szorgosan gyakorolni a különböző feltéteket, akár különböző típusú liszteket is. Mindennel együtt 6 perc alatt elkészül egy 30 cm átmérőjű, vékony tésztás pizza. Igaz, a követ előtte 50 percig kell melegíteni, de hát ez már csak ilyen játék.


Jamie Oliver pizzatészta receptjét használom időtlen idők óta, bár vannak kétségeim, mennyiben mondható ez a recept Jamie-ének egyáltalán, de most ne hasogassuk a szőrszálakat.

Hozzávalók: 

50 dkg liszt
fél teáskanál só
7 gr szárított élesztő
fél evőkanál cukor
2 evőkanál olívaolaj
325 ml langyos víz

Elkészítés:

A langyos vízben elkevertem a cukrot és az élesztőt, valamint az olajat, elkevertem, hagytam állni

Közben átszitáltam a lisztet a sóval, majd fokozatosan hozzáadtam a vizet. Előfordulhat, hogy nincs szükség az összes vízre, ezért én azt javaslom, hogy ne mind a 325 ml vízbe keverjük az élesztőt és az olajat, hanem csak mondjuk 100 ml-be, azt egészen biztosan felszívja a liszt, a többit meg addig adjuk hozzá, amíg szükséges. Én tegnap csodás olasz pizza lisztet használtam, amit a Buono Olívaolaj és Tésztaszaküzletben szereztem be. Nem volt olcsó, de azt számoltam, hogy kettőnknek a férjemmel egy kiló lisztből simán sütök háromszor pizzát, úgy meg bőven belefér a költségvetésbe a liszt ára.

Szóval szépen elkezdjük összeállítani a tésztát. Ezt csinálhatjuk deszkán kézzel is, én lelkes híve vagyok a konyhagépeknek, ezért robotgéppel végeztettem el a feladatot. Persze amikor már szép sima volt a tészta, kiszedtem a deszkára, és adtam neki kézzel is pár fordulót, az sosem árt, már csak a törődés miatt se. Majd visszaköltöztettem a tésztát a kiolajozott tálba, amiben dagasztódott a tészta, és ott hagytam letakarva a konyhapulton, hadd keljen. Nem tudom pontosan, mennyi ideig kelt, de egy óránál biztosan többet.

A pizzakövet betettem a sütőbe, és elkezdtem maximális hőfokon melegíteni grill fokozaton. A továbbiakban legyünk nagyon óvatosak, mindig legyen kéznél konyha kesztyű, nehogy súlyos égési sérüléseket szerezzünk magunknak, annyit egy pizza sem ér.

Amikor a tészta megkelt, kettéosztottam, kinyújtottam, majd átemeltem a kukoricadarával megszórt péklapátra, amit a kőhöz kaptam. Itt kellett volna még hagyni 10-15 percet kelni, de ez most elmaradt, egyszerűen elfelejtettem. 

A lapáton raktam meg a pizzát, megkentem egy kevés saját készítésű pizzaszósszal, prosciutto cottót daraboltam a tetejére (legjobban szeretem vékony csíkokra vágva), kapott egy kevés oregánót, valamint mozzarella szeleteket. A másik felére jó minőségű paprikás szalámi és sajt került.

6 perc alatt sült meg a pizza, csodás vékony, ropogós lett, pont olyan, amilyennek szeretjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése