2021. július 13., kedd

Kánikulai napok fogása: majonézes tonhal saláta

Sokáig a tonhal volt az egyetlen hal, amit megettem. Nagyon sokáig. Ma már megengedőbb vagyok a lábatlanokkal, szeretem a fogast, a harcsát, kedvencem a - soha nem kapható - tőkehal, a foltos tőkehal, időnként megkívánom a lazacot, de nem vagyok nagy halfogyasztó. Amit bármikor boldogan megeszem, az a Rio Mare márkájú tonhalkonzerv, de most már olyan szemérmetlenül drágán adják, hogy ritkán veszek belőle. Ehhez a salátához nincs is szükség ilyen prémium minőségű halra, tökéletesen megfelel neki a sós vízben eltett aprított halhús is. Mindenesetre nagyon-nagyon alaposan csöpögtessük le a levétől, különben eláztatja az egész hóbelevancot.




Hozzávalók:

2 kis doboz tonhal konzerv, levétől alaposan lecsöpögtetve
1 szál szárzeller apróra vágva
fél fej lilahagyma apróra vágva
petrezselyem ízlés szerinti mennyiségben, apróra vágva
majonéz
1 teáskanál dijoni mustár
2 keménytojás
só, bors



Elkészítés:

A majonézbe belekeverjük a mustárt, egy kevés sót, borsot. Lehet lazítani egy kevés tejföllel, én most nem tettem. Belekeverjük a többi hozzávalót, ha van kedvünk, saláta ágyra halmozzuk a tonhalat, megdíszítjük a felnegyedelt tojással. Én most pirított pita kenyérrel ettem, de akár Korpovitot is lehet mellé enni, vagy bármilyen sós keksszel, sima pirítóssal, bagettel is szuper lesz. A maradék pedig jól összeérve holnap reggelre lesz kiváló.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése