2014. szeptember 28., vasárnap

Málnás felfújt

Az októberi GoodFood ritka jól eltalált szám, még a végére sem értem, de máris receptek csinos halmaza kapott az újságban jelzést, hogy mindenképpen meg kell valósítanom a későbbiekben. Ma lasagne volt a késői ebéd, azt is mutatom majd, mert Jamie receptje alapján készült, krémsajttal, és csodálatos lett, de úgy gondoltam, megérdemlünk ebben a szép őszi időben egy jó kis desszertet. Feltétel volt viszont, hogy ne legyen vele sok macera, a lasagne ugyanis önmagában sem egy ripsz-ropsz műfaj. És a GoodFoodban ezt is megtaláltam. Nem áfonyával készült, ahogy ők ajánlották, hanem málnával, az önteten is változtattam (mi a csudának a lemon curdbe még citromlé és keményítő?), és nagyon finom lett. Munka nagyjából 5 perc van vele, és amikor a lasagne sütése a vége felé közeledett, ez is bekerült a sütőbe, pont kész lett addigra, mire a tészta után kipihegtük magunkat.


Hozzávalók 3 adaghoz:

7 dkg vaj
7 dkg liszt
1/2 tk sütőpor
14 dkg kristálycukor
1 db L-es méretű tojás
1 citrom leve és héja
1 teáskanál őrölt vanília
adagonként 5-6 szem málna (akár fagyasztott is)

a tálaláshoz lemon curd

Elkészítés:

A sütőformákat kivajaztam, az aljukat méretre vágott sütőpapírral béleltem. A sütőt 180 fokra melegítettem.
A vajat fehéredésig kevertem a cukorral, hozzáadtam a tojást, azzal is alaposan elkevertem. A lisztben előzőleg elkevertem a vaníliát és a sütőport, ezt kanalanként hozzáadtam a vajas-tojásos krémhez, hozzáöntöttem a citromlevet, beledobtam a reszelt citromhéjat. 
A masszát belekanalaztam a formákba, beledobáltam a málna szemeket, végül beleültettem őket egy kis tepsibe, forrásban lévő vízzel felöntöttem a tepsit úgy, hogy a formáknak a feléig érjen, és 180 fokos sütőben 30 percig sütöttem a felfújtat.

A lemon curdot kicsit felmelegítettem, ettől kissé felhígult, és a kisült felfújtakra kanalaztam belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése